Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
monteringsguide 1.2
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lunchboy" data-source="post: 63106" data-attributes="member: 39109"><p>Anledningen att man skall ha lim i hålen är inte att man skall limma fast skruvarna, men att man skall täta- så det inte läcker in vatten och fuckar upp kärnan. Vet inte om tvåkompepoxy är så smart egentligen. Mina försök med sådant visar nästan alltid att det du får med dig upp ur hålet om du försöker montera av bindningen är en liten klump skida som fäst sig på skruven. Det efterlåter ett stooort hål som är jobbigt att få tätat + att det blir krångligt att montera en annan bindning på laggen.</p><p>Hade nog hållt mig undan det.</p><p>Annars är det ibland ganska utmanande att montera och fixa skidor. En gång råkade jag dra en för lång skruv igenom (eller rättare sagt: dynastar little big fat är för tunna för standardskruvarna), så det buktade ut ordentligt i belägget.. Inte så kul. Fick styrt upp det ganska bra med hjälp av gummihammare, stålsickel och p-tex, men kunden var inte så superhappy. Fick dock gottgjort med ett reeedigt prisavslag, en massa ursäkter och de bäst preppade little fat som någonsin glidit på konstsnö...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lunchboy, post: 63106, member: 39109"] Anledningen att man skall ha lim i hålen är inte att man skall limma fast skruvarna, men att man skall täta- så det inte läcker in vatten och fuckar upp kärnan. Vet inte om tvåkompepoxy är så smart egentligen. Mina försök med sådant visar nästan alltid att det du får med dig upp ur hålet om du försöker montera av bindningen är en liten klump skida som fäst sig på skruven. Det efterlåter ett stooort hål som är jobbigt att få tätat + att det blir krångligt att montera en annan bindning på laggen. Hade nog hållt mig undan det. Annars är det ibland ganska utmanande att montera och fixa skidor. En gång råkade jag dra en för lång skruv igenom (eller rättare sagt: dynastar little big fat är för tunna för standardskruvarna), så det buktade ut ordentligt i belägget.. Inte så kul. Fick styrt upp det ganska bra med hjälp av gummihammare, stålsickel och p-tex, men kunden var inte så superhappy. Fick dock gottgjort med ett reeedigt prisavslag, en massa ursäkter och de bäst preppade little fat som någonsin glidit på konstsnö... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
monteringsguide 1.2
Tillbaka
Topp