Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monteringspunkt Atomic Automatic, Brådis!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gazza1" data-source="post: 975909" data-attributes="member: 97821"><p>Som tråden lyder så vet jag inte hur jag ska montera bindningen på denna skida. En Atomic Automatic i längden 193 cm. Bindningen är en Marker Duke L EPF. Jag är 197 cm 90 kg. Ska inte åka baklänges och är ingen supercharger. Vill ha en lätt hanterlig skida där jag inte stympar flytet. Jag hoppar inte heller något över 3-4 meter och är inte heller super stomper. </p><p></p><p>Så med detta sagt. Ska jag jag montera på Team Line eller ska jag backa bak 1-2 cm? Att montera framåt är inte på tal alls som jag misstänker att alla har utläst av min önskan samt åkstil.</p><p></p><p>Finns det några nackdelar med att bakmontera? </p><p></p><p>Skidorna är beställda och jag har en dag till på mig att bestämma mig innan jag måste ha gjort ändringen. Annars blir det teamline.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gazza1, post: 975909, member: 97821"] Som tråden lyder så vet jag inte hur jag ska montera bindningen på denna skida. En Atomic Automatic i längden 193 cm. Bindningen är en Marker Duke L EPF. Jag är 197 cm 90 kg. Ska inte åka baklänges och är ingen supercharger. Vill ha en lätt hanterlig skida där jag inte stympar flytet. Jag hoppar inte heller något över 3-4 meter och är inte heller super stomper. Så med detta sagt. Ska jag jag montera på Team Line eller ska jag backa bak 1-2 cm? Att montera framåt är inte på tal alls som jag misstänker att alla har utläst av min önskan samt åkstil. Finns det några nackdelar med att bakmontera? Skidorna är beställda och jag har en dag till på mig att bestämma mig innan jag måste ha gjort ändringen. Annars blir det teamline. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monteringspunkt Atomic Automatic, Brådis!
Tillbaka
Topp