Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monteringspunkt för Extrem Project 100
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Primary" data-source="post: 1037048" data-attributes="member: 133688"><p>Tjena!</p><p></p><p>Ska välja monteringspunkt på mina Project 100 nu och täntke höra med er om lite tips, hyrde ett par nu i åre hos skidsport för att testa i 3 dagar. Veckan innan har jag varit i Alperna och åkt på en Soul 7 188 vilket jag tyckte va en riktigt skön skida som va enkel att lägga på kant, hoppades nu på att project 100an skulle vara liknande eller enklare, men nu när jag testade den så hade jag svårigheter att få in på skär. Ska dock nämna att det är lite oschysst att jämföra skidorna då föret i alperna var mer eller mindre perfekt och i åre va det riktigt dåligt enligt mig. </p><p>Det blev mest sladdsvängar, få backar va öppna pga blåst och mycket slush, men sista dagen så frågade jag runt lite och fick svar om att jag skulle köra mer framåt vikt eller dra fram bindningen lite, testade att dra framvikten, det funkade, blev lättare att komma på skär men det va väldigt ovant och kändes läskigt, men testade också att dra fram bootcenter 3cm vilket gjorde det grymt mycket bättre. Tänkte inte mycket på hur långt fram jag drog den och testade heller inte runt vad som kändes bra, men +3 kändes bättre än 0 iaf.</p><p></p><p>Min fråga är då om 3cm är för mycket? Osäker också då jag inte fick testa skidan i en bra miljö då i de backar som va öppna i åre inte gav ett rättvist före =/</p><p></p><p>Tack på förhand!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Primary, post: 1037048, member: 133688"] Tjena! Ska välja monteringspunkt på mina Project 100 nu och täntke höra med er om lite tips, hyrde ett par nu i åre hos skidsport för att testa i 3 dagar. Veckan innan har jag varit i Alperna och åkt på en Soul 7 188 vilket jag tyckte va en riktigt skön skida som va enkel att lägga på kant, hoppades nu på att project 100an skulle vara liknande eller enklare, men nu när jag testade den så hade jag svårigheter att få in på skär. Ska dock nämna att det är lite oschysst att jämföra skidorna då föret i alperna var mer eller mindre perfekt och i åre va det riktigt dåligt enligt mig. Det blev mest sladdsvängar, få backar va öppna pga blåst och mycket slush, men sista dagen så frågade jag runt lite och fick svar om att jag skulle köra mer framåt vikt eller dra fram bindningen lite, testade att dra framvikten, det funkade, blev lättare att komma på skär men det va väldigt ovant och kändes läskigt, men testade också att dra fram bootcenter 3cm vilket gjorde det grymt mycket bättre. Tänkte inte mycket på hur långt fram jag drog den och testade heller inte runt vad som kändes bra, men +3 kändes bättre än 0 iaf. Min fråga är då om 3cm är för mycket? Osäker också då jag inte fick testa skidan i en bra miljö då i de backar som va öppna i åre inte gav ett rättvist före =/ Tack på förhand! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monteringspunkt för Extrem Project 100
Tillbaka
Topp