Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monteringspunkt för Extrem Project 100
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OHellsing" data-source="post: 1037170" data-attributes="member: 108610"><p>Mina bindingar sitter fortfarande kvar på recommend, men jag har testat en liten sak med pjäxorna som gjorde stor skillnad. </p><p></p><p>Skidor: P100 186cm, första årsmodeller. </p><p>Bindningar: Rossignol FKS140 </p><p>Pjäxor: Atomic Burner 120 med Intuition power wrap, Comformablesulor samt Nordica "hälgrepp" klistrade på inneskon. </p><p></p><p>Jag fick lifters på 2mm monterade under hälen och hålfoten. Resultatet blev (vid första testet) att skidan är något snabbare i kortsväng och pivoterar längre fram på skidan vid tighta manövrar. </p><p>Nackdelen är att skidorna är något mindre "lena" i framförandet och uppträder lite mer nervöst på sladd i höga hastigheter. </p><p>Denna ändring upplever jag inte på mina Atomic D2 SL FIS, utan där upplever jag tyvärr en försämring i balansen på skär och oförändrad betende på sladd. </p><p></p><p>Så summan av det hela är att lifters i pjäxorna gör skillnad på hur skidorna beter sig, mycket större skillnad än väntat. Både på gott och ont. Kan vara värt att testa om P100 är er ärende skida.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OHellsing, post: 1037170, member: 108610"] Mina bindingar sitter fortfarande kvar på recommend, men jag har testat en liten sak med pjäxorna som gjorde stor skillnad. Skidor: P100 186cm, första årsmodeller. Bindningar: Rossignol FKS140 Pjäxor: Atomic Burner 120 med Intuition power wrap, Comformablesulor samt Nordica "hälgrepp" klistrade på inneskon. Jag fick lifters på 2mm monterade under hälen och hålfoten. Resultatet blev (vid första testet) att skidan är något snabbare i kortsväng och pivoterar längre fram på skidan vid tighta manövrar. Nackdelen är att skidorna är något mindre "lena" i framförandet och uppträder lite mer nervöst på sladd i höga hastigheter. Denna ändring upplever jag inte på mina Atomic D2 SL FIS, utan där upplever jag tyvärr en försämring i balansen på skär och oförändrad betende på sladd. Så summan av det hela är att lifters i pjäxorna gör skillnad på hur skidorna beter sig, mycket större skillnad än väntat. Både på gott och ont. Kan vara värt att testa om P100 är er ärende skida. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monteringspunkt för Extrem Project 100
Tillbaka
Topp