Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monteringspunkt generellt, Nordica Patron speciellt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gargen" data-source="post: 1050592" data-attributes="member: 143943"><p>Skulle vara mycket tacksam om någon ville dela med sig av erfarenheter kring hur skidans egenskaper påverkas av att flytta bindningen och eller ändra ramp angle.</p><p>Är .05cm märkbart? Ändrar 2cm radikalt skidans egenskaper?</p><p></p><p>Skidan i fråga är som nämnt en nordica patron, 185cm långa, 113 under fot och hyggligt lång tip och tail rocker.</p><p>Jag har mätt befintlig bindnings placering lite nogrannare och funnit att det är 0.5cm alt 2cm frammåtflytt som är möjliga med avseende på bef hål.</p><p></p><p>Tacksam för alla sorters erfarenheter i ämnet!</p><p>Ps. Jag har sökt både freeride och google utan resultat, kanske berir på taskig sökteknik.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gargen, post: 1050592, member: 143943"] Skulle vara mycket tacksam om någon ville dela med sig av erfarenheter kring hur skidans egenskaper påverkas av att flytta bindningen och eller ändra ramp angle. Är .05cm märkbart? Ändrar 2cm radikalt skidans egenskaper? Skidan i fråga är som nämnt en nordica patron, 185cm långa, 113 under fot och hyggligt lång tip och tail rocker. Jag har mätt befintlig bindnings placering lite nogrannare och funnit att det är 0.5cm alt 2cm frammåtflytt som är möjliga med avseende på bef hål. Tacksam för alla sorters erfarenheter i ämnet! Ps. Jag har sökt både freeride och google utan resultat, kanske berir på taskig sökteknik. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monteringspunkt generellt, Nordica Patron speciellt
Tillbaka
Topp