Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monteringspunkt generellt, Nordica Patron speciellt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corin" data-source="post: 1051012" data-attributes="member: 54815"><p>Detta kan vara en fråga om både skidteknik, och om definitioner. Vad tycker du är "bättre tryck i pisten"? Det är ju lite olika vad man är ute efter. Jag gillar snabbare ingång i sväng, och lättreglerad utgång, vilket jag tycker man får med framflyttad monteringspunkt. Det går definitivt att åka fortare med bindningarna längre bak, men det är (generellt) svårare och därmed inte lika kul. På mina FIS-racelagg (Atomic) gick det att flytta bootcenter rätt mycket. Även där funkade det bättre för mig längre fram.</p><p></p><p>Patron är ju ett par lekfulla puderskidor, och definitivt gjorda för att kunna mittmonteras om man är den typen av åkare. De är absolut inga problem att köra offpist på -1,5, förstår inte varför det skulle vara det heller? Även mina gamla JJs satt på typ -1,5. De blir mer lättmanövrerade och enklare att åka helt enkelt. Man står lättare på båda skidorna och McConkeyturns och liknande blir skönare. Flytet kompromissas inte alls.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corin, post: 1051012, member: 54815"] Detta kan vara en fråga om både skidteknik, och om definitioner. Vad tycker du är "bättre tryck i pisten"? Det är ju lite olika vad man är ute efter. Jag gillar snabbare ingång i sväng, och lättreglerad utgång, vilket jag tycker man får med framflyttad monteringspunkt. Det går definitivt att åka fortare med bindningarna längre bak, men det är (generellt) svårare och därmed inte lika kul. På mina FIS-racelagg (Atomic) gick det att flytta bootcenter rätt mycket. Även där funkade det bättre för mig längre fram. Patron är ju ett par lekfulla puderskidor, och definitivt gjorda för att kunna mittmonteras om man är den typen av åkare. De är absolut inga problem att köra offpist på -1,5, förstår inte varför det skulle vara det heller? Även mina gamla JJs satt på typ -1,5. De blir mer lättmanövrerade och enklare att åka helt enkelt. Man står lättare på båda skidorna och McConkeyturns och liknande blir skönare. Flytet kompromissas inte alls. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monteringspunkt generellt, Nordica Patron speciellt
Tillbaka
Topp