Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monteringspunkt generellt, Nordica Patron speciellt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gargen" data-source="post: 1067607" data-attributes="member: 143943"><p>Jaha, då var jag här igen med mina monologer!</p><p>Hyrde ett par pistskidor häromdan och hade då möjlighet att flytta runt på bindningsplacering.</p><p></p><p>Slutsatser från olika placeringar på pist-skidorna:</p><p>Rekomenderad punkt; </p><p>livlös skida men som la fina carvingsskär vid rejält plöstryck.</p><p></p><p>1.5cm fram; </p><p>Med lätt tryck med fotens främre trampdyna spårar skidan fint, går lätt in i carving, lätt att göra skärande sladdsvängar med skidans framdel. Allmänt bra närvaro i skidan då jag hela tiden känner vad den håller på med och minsta input från mig går direkt i skidan/snön.</p><p></p><p>Ca 3cm fram;</p><p>Liknande som 1,5cm men lite mer loj och ospänstig.</p><p>Carvar och sladdar fortfarande lätt men inte den där direkta känslan av att skidan är en kroppsdel som 1,5cm-läget.</p><p></p><p>Skutsats:</p><p>Jag personligen trivs med monteringspunkt heldre för långt fram än för långt bak. Exakt cm beror såklart på varje skida.</p><p></p><p>Corin, du hade helt rätt ang lmonteringspunkten långt fram!</p><p></p><p>Riktigt vassa kanter gjorde och 0.5grads hängning förstärker känslan jag vill uppnå, men helt klart att monteringspunkten var det avgörande om kanterna är okej.</p><p>/Gargen</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gargen, post: 1067607, member: 143943"] Jaha, då var jag här igen med mina monologer! Hyrde ett par pistskidor häromdan och hade då möjlighet att flytta runt på bindningsplacering. Slutsatser från olika placeringar på pist-skidorna: Rekomenderad punkt; livlös skida men som la fina carvingsskär vid rejält plöstryck. 1.5cm fram; Med lätt tryck med fotens främre trampdyna spårar skidan fint, går lätt in i carving, lätt att göra skärande sladdsvängar med skidans framdel. Allmänt bra närvaro i skidan då jag hela tiden känner vad den håller på med och minsta input från mig går direkt i skidan/snön. Ca 3cm fram; Liknande som 1,5cm men lite mer loj och ospänstig. Carvar och sladdar fortfarande lätt men inte den där direkta känslan av att skidan är en kroppsdel som 1,5cm-läget. Skutsats: Jag personligen trivs med monteringspunkt heldre för långt fram än för långt bak. Exakt cm beror såklart på varje skida. Corin, du hade helt rätt ang lmonteringspunkten långt fram! Riktigt vassa kanter gjorde och 0.5grads hängning förstärker känslan jag vill uppnå, men helt klart att monteringspunkten var det avgörande om kanterna är okej. /Gargen [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monteringspunkt generellt, Nordica Patron speciellt
Tillbaka
Topp