Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Monteringspunkt Mantra!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ralf_moller" data-source="post: 138327" data-attributes="member: 45229"><p>Har ett par mantra 05/06 med S914 monterade enl tillv rek.</p><p>Har tidigare åkt G41 200 cm och G4 198 cm monterade enl tillv rek.</p><p>Jag väger 86 kg och är 183 cm.</p><p>Har kört Mantra´n i hård pist i Sälen, Norefjell och Hemsedal, tot 4 dgr.</p><p>Har kört 2 toppturer i Stryntrakten nu mellan jul/ nyår, i lössnö.</p><p>Pist: Upplever att det är betydligt mer sväng i Mantra 191 jmf med G4 198 och G41 200.</p><p>Jag tycker att det är mycket sväng i G4/ G41 oxå men i vissa fall önskade jag mer, vilket jag fått med Mantra 191. </p><p>Ett djävligt bra kantgrepp också....</p><p>Mycket nöjd med pistegenskaperna på Mantra´n.</p><p>Lössnö: Då det var förbannat kallt (-24 grC) i paradispasset mellan Grotli/ Stryn blev det bara 1 åk per dag eftersom vi inte kunde gå in och värma oss innan ett ev ytterligare åk.</p><p>Har därmed åkt lite för lite lössnö med Mantran för att kunna uttala mig om beteendet där när de är mont enl tillv rek. Upplevde dock vid de två åken att tippen dök betydligt mindre än på mina G4/ G41.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ralf_moller, post: 138327, member: 45229"] Har ett par mantra 05/06 med S914 monterade enl tillv rek. Har tidigare åkt G41 200 cm och G4 198 cm monterade enl tillv rek. Jag väger 86 kg och är 183 cm. Har kört Mantra´n i hård pist i Sälen, Norefjell och Hemsedal, tot 4 dgr. Har kört 2 toppturer i Stryntrakten nu mellan jul/ nyår, i lössnö. Pist: Upplever att det är betydligt mer sväng i Mantra 191 jmf med G4 198 och G41 200. Jag tycker att det är mycket sväng i G4/ G41 oxå men i vissa fall önskade jag mer, vilket jag fått med Mantra 191. Ett djävligt bra kantgrepp också.... Mycket nöjd med pistegenskaperna på Mantra´n. Lössnö: Då det var förbannat kallt (-24 grC) i paradispasset mellan Grotli/ Stryn blev det bara 1 åk per dag eftersom vi inte kunde gå in och värma oss innan ett ev ytterligare åk. Har därmed åkt lite för lite lössnö med Mantran för att kunna uttala mig om beteendet där när de är mont enl tillv rek. Upplevde dock vid de två åken att tippen dök betydligt mindre än på mina G4/ G41. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Monteringspunkt Mantra!
Tillbaka
Topp