Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monteringspunkt på Hendryx Ph 182
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="blomman67" data-source="post: 965272" data-attributes="member: 118877"><p>Funderar på monteringspunkten på mina Ph 182, antingen Boot center = Very aggressiv, eller så 2cm bakåt så jag hamnar på A less aggressiv linjen : ) Dom är ju som sagt 182cm långa och måtten är 149-110-143. Mina Nordica Patron i 186cm där bindningarna sitter på fabriksrekomendationsstrecket ( phu ) tycker jag flyter på bra i 30cm snö. Dom är längre men smalare 143/113/132. Är rädd för att hamna i framsätet med Ph´n i lite djupare snö typ 20-30cm och undrar över om jag kommer göra det på boot center. Väger 82 och är 179cm. Skidan kommer mestadels att åkas i dom Svenska fjällen och dom pistade backarna runt omkring Luleå. Jag har inga begränsningar i pist utan det är väl utanför som jag vill bli bättre. Jobbigt beslut det där : )</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="blomman67, post: 965272, member: 118877"] Funderar på monteringspunkten på mina Ph 182, antingen Boot center = Very aggressiv, eller så 2cm bakåt så jag hamnar på A less aggressiv linjen : ) Dom är ju som sagt 182cm långa och måtten är 149-110-143. Mina Nordica Patron i 186cm där bindningarna sitter på fabriksrekomendationsstrecket ( phu ) tycker jag flyter på bra i 30cm snö. Dom är längre men smalare 143/113/132. Är rädd för att hamna i framsätet med Ph´n i lite djupare snö typ 20-30cm och undrar över om jag kommer göra det på boot center. Väger 82 och är 179cm. Skidan kommer mestadels att åkas i dom Svenska fjällen och dom pistade backarna runt omkring Luleå. Jag har inga begränsningar i pist utan det är väl utanför som jag vill bli bättre. Jobbigt beslut det där : ) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monteringspunkt på Hendryx Ph 182
Tillbaka
Topp