Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monteringspunkt Qst/echo 106
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1298315" data-attributes="member: 33485"><p>Ny mark är alltid lurigt. Ska vi generalisera lite så brukar det inte bli helt tokigt att tänka bort indraget i skärningen/early taper, hitta en teoretisk bra punkt och kompensera lite framåt för den dominanta nosen. Utan att dubbelkolla misstänker jag att vi landar någonstans runt punkten NS/TGR kollektivt trivs. Med tanke på vad du historiskt gillat kanske NS konsensus väger tyngre än TGR. Många på TGR verkar trivas bättre med lite mer traditionella geometrier, monteringar och pjäxor </p><p></p><p>Vände du på plus och minus på blister-siffrorna? Eller missförstår jag referenspunkterna?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1298315, member: 33485"] Ny mark är alltid lurigt. Ska vi generalisera lite så brukar det inte bli helt tokigt att tänka bort indraget i skärningen/early taper, hitta en teoretisk bra punkt och kompensera lite framåt för den dominanta nosen. Utan att dubbelkolla misstänker jag att vi landar någonstans runt punkten NS/TGR kollektivt trivs. Med tanke på vad du historiskt gillat kanske NS konsensus väger tyngre än TGR. Många på TGR verkar trivas bättre med lite mer traditionella geometrier, monteringar och pjäxor Vände du på plus och minus på blister-siffrorna? Eller missförstår jag referenspunkterna? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monteringspunkt Qst/echo 106
Tillbaka
Topp