Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monteringspunkt Qst/echo 106
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sivbertil" data-source="post: 1298344" data-attributes="member: 161988"><p>Kanon att jag såg den här tråden. Har redan monterat mina Echo men ska montera Blank snart. </p><p></p><p>Teståkte Echo 106 181cm med Shift-bindning och Cochise 130-pjäxa idag. Montering enligt rekommendation. Gammal finklumpig manchesterblötsnö som frusit under natten (Flottsbro i Stockholm). Set-up är tänkt som turskida men blev imponerad över carvingegenskaperna i pisten. För mig är rekommenderad montering tillräckligt bra i pist i alla fall. Svårt att tänka mig att det skulle bli så mycket bättre med justering. Enkelt att initiera sväng med lite höftrotation och jag upplever att den svänger mer än specificerad radie 19m (väger 83kg så det kanske påverkar). Höftrotationen ger ju en ökat tryck längre fram på skidan och det kanske hade gått att initiera sväng utan den rotationen med mer framskjuten montering? Första skidan som faktiskt är lite kul även i blå backe (eller är de röda?).</p><p></p><p>Däremot var slipning från fabrik lite konstig. Nos o tail verkade inte ha någon hängning alls medan kanten under pjäxan hade en kraftig hängning. Försökte minska ner till 0,75 grader och jag tror jag fick ner hela kanten (tuschpenna).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sivbertil, post: 1298344, member: 161988"] Kanon att jag såg den här tråden. Har redan monterat mina Echo men ska montera Blank snart. Teståkte Echo 106 181cm med Shift-bindning och Cochise 130-pjäxa idag. Montering enligt rekommendation. Gammal finklumpig manchesterblötsnö som frusit under natten (Flottsbro i Stockholm). Set-up är tänkt som turskida men blev imponerad över carvingegenskaperna i pisten. För mig är rekommenderad montering tillräckligt bra i pist i alla fall. Svårt att tänka mig att det skulle bli så mycket bättre med justering. Enkelt att initiera sväng med lite höftrotation och jag upplever att den svänger mer än specificerad radie 19m (väger 83kg så det kanske påverkar). Höftrotationen ger ju en ökat tryck längre fram på skidan och det kanske hade gått att initiera sväng utan den rotationen med mer framskjuten montering? Första skidan som faktiskt är lite kul även i blå backe (eller är de röda?). Däremot var slipning från fabrik lite konstig. Nos o tail verkade inte ha någon hängning alls medan kanten under pjäxan hade en kraftig hängning. Försökte minska ner till 0,75 grader och jag tror jag fick ner hela kanten (tuschpenna). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monteringspunkt Qst/echo 106
Tillbaka
Topp