Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monteringspunkt Völkl 100eight
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AugustAhlnas" data-source="post: 1078953" data-attributes="member: 136103"><p>Tja! </p><p></p><p>Referenspunkten på 100eight 189cm sitter 11 centimeter bakom mitten av skidan, de punkterna framför hamnar alltså på 10 och 9. </p><p></p><p>Jag tror inte vi söker samma monteringspunkt då jag gillar montering närmare center då jag tycker skidan blir kvickare att sno runt och och jag tycker det känns mer direkt, mindre plankigt och ger stöd om man landar backseat.Jag har därför monterat 5 cm bakom center och tycker att det funkar bra. Inte testat i djuuup snö då jag har andra alternativ för det men går som ett tåg i uppåkt och pist. </p><p></p><p>Med det sagt tror jag inte 5 cm bakom är punkten för dig då vi är olika åkare, men jag tror definitivt på att gå fram från referens. Rockerprofilen är inte så rejäl men det känns som att det borde bli slagit att stå 11 cm bak och det blir knappt någon tail över.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AugustAhlnas, post: 1078953, member: 136103"] Tja! Referenspunkten på 100eight 189cm sitter 11 centimeter bakom mitten av skidan, de punkterna framför hamnar alltså på 10 och 9. Jag tror inte vi söker samma monteringspunkt då jag gillar montering närmare center då jag tycker skidan blir kvickare att sno runt och och jag tycker det känns mer direkt, mindre plankigt och ger stöd om man landar backseat.Jag har därför monterat 5 cm bakom center och tycker att det funkar bra. Inte testat i djuuup snö då jag har andra alternativ för det men går som ett tåg i uppåkt och pist. Med det sagt tror jag inte 5 cm bakom är punkten för dig då vi är olika åkare, men jag tror definitivt på att gå fram från referens. Rockerprofilen är inte så rejäl men det känns som att det borde bli slagit att stå 11 cm bak och det blir knappt någon tail över. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Monteringspunkt Völkl 100eight
Tillbaka
Topp