Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Mössa eller Hjälm?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1080848" data-attributes="member: 13863"><p>Känns som det här börjar spåra ut ... att man ska ha hjälm på när man åker skidor vet ju alla ... men om jag fattat det rätt undrar TS hur man ska göra på Afterskin, och det är ju ett inte alldeles lätt beslut.</p><p></p><p>Personligen tycker jag det kan vara skönt med hjälm på om det är utomhus och sådär lite småkallt. Ofta kan hinner det både bli mörkt och ofta rejält halt, har man då alpina pjäxor (utan friktionssula) kan hjälmen vara till stor nytta. </p><p></p><p>Inomhus föredrar jag att köra utan hjälm, nu väljer jag iofs. oftast lite lugnare ställen och jag är helt övertygad om att det finns ställen där hjälmen är bra att ha på även inomhus. I dessa situationer är absolut en lättare luftig modell att föredra (typ klätterhjälm), men som sagt det beror ju på hur aktiv man är! </p><p></p><p>Trevlig helg!</p><p>MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1080848, member: 13863"] Känns som det här börjar spåra ut ... att man ska ha hjälm på när man åker skidor vet ju alla ... men om jag fattat det rätt undrar TS hur man ska göra på Afterskin, och det är ju ett inte alldeles lätt beslut. Personligen tycker jag det kan vara skönt med hjälm på om det är utomhus och sådär lite småkallt. Ofta kan hinner det både bli mörkt och ofta rejält halt, har man då alpina pjäxor (utan friktionssula) kan hjälmen vara till stor nytta. Inomhus föredrar jag att köra utan hjälm, nu väljer jag iofs. oftast lite lugnare ställen och jag är helt övertygad om att det finns ställen där hjälmen är bra att ha på även inomhus. I dessa situationer är absolut en lättare luftig modell att föredra (typ klätterhjälm), men som sagt det beror ju på hur aktiv man är! Trevlig helg! MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Mössa eller Hjälm?
Tillbaka
Topp