Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
.mov redigering
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HaH22" data-source="post: 200461" data-attributes="member: 45128"><p>Annars kan man ju alltid köra fulvarianten, med fulprogrammet MovieMaker..</p><p>Kan säga att det ÄR jobbigt om man har många klipp, men jag har gjort så här, mest pga. att jag tyycker man förlorar för mkt i kvalite om man ska konvertera till tex. .avi</p><p></p><p>Men så här gör jag...</p><p>Jag tar klippen och byter ut .mov till .avi, så man kan imporetara filerna i MM. Sen när man väl har dem där, och spelar upp dem, så går dem antingen skit snabbt eller så står det att klippet är vääldigt mkt längre än vad det egenligen är..så då lägger du filen i timelinen, och drar filens högra kant mot filens början, ända till du har kommit tiull själva klippet och de svarta försvinner i förhandvisnigen..</p><p>Visst, det är lite klyddigare, men om man bara ska göra en liten oseriös film så att det går bra med MM så funkar detta bra, tycker jag iaf..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HaH22, post: 200461, member: 45128"] Annars kan man ju alltid köra fulvarianten, med fulprogrammet MovieMaker.. Kan säga att det ÄR jobbigt om man har många klipp, men jag har gjort så här, mest pga. att jag tyycker man förlorar för mkt i kvalite om man ska konvertera till tex. .avi Men så här gör jag... Jag tar klippen och byter ut .mov till .avi, så man kan imporetara filerna i MM. Sen när man väl har dem där, och spelar upp dem, så går dem antingen skit snabbt eller så står det att klippet är vääldigt mkt längre än vad det egenligen är..så då lägger du filen i timelinen, och drar filens högra kant mot filens början, ända till du har kommit tiull själva klippet och de svarta försvinner i förhandvisnigen.. Visst, det är lite klyddigare, men om man bara ska göra en liten oseriös film så att det går bra med MM så funkar detta bra, tycker jag iaf.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
.mov redigering
Tillbaka
Topp