Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Movement tar rockerskidorna till ny nivå?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Wippeh" data-source="post: 556207" data-attributes="member: 41385"><p>tja jag vet inte. det här är bara mina spekulationer. snäv rockerkurva kan väl vara helt ok. när du väl kör fort och har en full-rockerskida(nu pratar jag eg. bara om min upplevelse på hellbentsen) att du mer eller mindre oundvikligt tappar sjukt mkt markkontakt. finns bilder på mig då skidorna ända fram till bindningen är i luften. med en skida som den här får du ju ändå en längre markkontakt och de kan nog kännas mer naturligt i höga hastigheter. vad gäller låga hastigheter så är de väl samma sak oavsett om du har en långsträckt rocker eller om du har en kort. det kommer bara vara tip (och tail i vissa avseenden) som lyfter upp en. Hade gärna testat en rad skidor med olika rockerprofiler, är tveksam till att jag skulle tycka hellbenten är så bra som jag tycker idag. har bara provat hellbent och chopsticks(vilka jag inte gillade)</p><p></p><p>hmm nu är ja jävligt trött och vet inte om någon blir mkt klokare av de jag skrev, men de jag menar är att jag gärna själv skulle vilja ha en del plan yta framför bindningen när man väl på utför öppnare ytor för att få mer stabilitet och därför kan de vara klokt med en brant rocker!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Wippeh, post: 556207, member: 41385"] tja jag vet inte. det här är bara mina spekulationer. snäv rockerkurva kan väl vara helt ok. när du väl kör fort och har en full-rockerskida(nu pratar jag eg. bara om min upplevelse på hellbentsen) att du mer eller mindre oundvikligt tappar sjukt mkt markkontakt. finns bilder på mig då skidorna ända fram till bindningen är i luften. med en skida som den här får du ju ändå en längre markkontakt och de kan nog kännas mer naturligt i höga hastigheter. vad gäller låga hastigheter så är de väl samma sak oavsett om du har en långsträckt rocker eller om du har en kort. det kommer bara vara tip (och tail i vissa avseenden) som lyfter upp en. Hade gärna testat en rad skidor med olika rockerprofiler, är tveksam till att jag skulle tycka hellbenten är så bra som jag tycker idag. har bara provat hellbent och chopsticks(vilka jag inte gillade) hmm nu är ja jävligt trött och vet inte om någon blir mkt klokare av de jag skrev, men de jag menar är att jag gärna själv skulle vilja ha en del plan yta framför bindningen när man väl på utför öppnare ytor för att få mer stabilitet och därför kan de vara klokt med en brant rocker! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Movement tar rockerskidorna till ny nivå?
Tillbaka
Topp