Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Mp3 spelare med grymt ljud. What to buy?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 809686" data-attributes="member: 32948"><p>Jag stod inför samma val som dig i somras. </p><p></p><p>Kikade också på cowon, och den verkar onekligen bra. </p><p>Valet föll dock på en Ipod touch, då det är den enda MP3-spelaren som klarar spotify. (Har man premiumkonto kan man ladda ner alla låtar via WiFi)</p><p></p><p>Jag är Apple-motståndare ända ut i fingerspetsarna, av den enkla anledningen att jag helt enkelt inte gillar apples produkter. </p><p></p><p>Efter att ha provat flera olika Ipods, och jämfört med Iriver och Creative-spelare så är den ren och skär fakta att Ipod ÄR sämre på att spela upp MP3-filer än konkurrenterna. Har testat med olika lurar runt 500-700kr. (InEar)</p><p>Lyssnar man bara på sån där blip-blop musik så lär man dock inte märka någon större skillnad...</p><p></p><p>Dock är tydligen själva ljudkretsarna i iPod touch så bra som det blir. Att man inte får ut så bra ljud som konkurrenterna verkar bero på mjukvaran - eftersom FLAC och lossless och andra "stora" format ger en ljudbild som är fantastisk. </p><p>Tyvärr saknar iPod equalizer. Det finns förinställda presets, men de är inte så värst smidigt avvägda. </p><p></p><p>Ett annat problem med iPod touch är att den är sjukt instabil med spotify. Jag har uppdaterad både iPodens programvara och spotify, men de hänger sig nästan nån gång varje dag. Har dessutom varit med att Touchen hängt sig i vanliga iTunes... </p><p></p><p>Köpte touchen för att det är den enda produkt som har de egenskaper jag söker, ser fram emot fler MP3-spelare med nån form av operativsystem så man kan köra in t.ex. spotify.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 809686, member: 32948"] Jag stod inför samma val som dig i somras. Kikade också på cowon, och den verkar onekligen bra. Valet föll dock på en Ipod touch, då det är den enda MP3-spelaren som klarar spotify. (Har man premiumkonto kan man ladda ner alla låtar via WiFi) Jag är Apple-motståndare ända ut i fingerspetsarna, av den enkla anledningen att jag helt enkelt inte gillar apples produkter. Efter att ha provat flera olika Ipods, och jämfört med Iriver och Creative-spelare så är den ren och skär fakta att Ipod ÄR sämre på att spela upp MP3-filer än konkurrenterna. Har testat med olika lurar runt 500-700kr. (InEar) Lyssnar man bara på sån där blip-blop musik så lär man dock inte märka någon större skillnad... Dock är tydligen själva ljudkretsarna i iPod touch så bra som det blir. Att man inte får ut så bra ljud som konkurrenterna verkar bero på mjukvaran - eftersom FLAC och lossless och andra "stora" format ger en ljudbild som är fantastisk. Tyvärr saknar iPod equalizer. Det finns förinställda presets, men de är inte så värst smidigt avvägda. Ett annat problem med iPod touch är att den är sjukt instabil med spotify. Jag har uppdaterad både iPodens programvara och spotify, men de hänger sig nästan nån gång varje dag. Har dessutom varit med att Touchen hängt sig i vanliga iTunes... Köpte touchen för att det är den enda produkt som har de egenskaper jag söker, ser fram emot fler MP3-spelare med nån form av operativsystem så man kan köra in t.ex. spotify. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Mp3 spelare med grymt ljud. What to buy?
Tillbaka
Topp