Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
MP3, Vad är bra???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Thullan" data-source="post: 46103" data-attributes="member: 15931"><p>Jag har en MD men det är lite knepigt med dom för man kommer sig aldrig för att spela in nya skivor. Men eftrersom en skiva bara kostar 15-20 kr så kan man å andra sidan spara dom så länge man vill sen och köpa nya när det är dags att byta musik. Har man spelat in på en liten MP3-spelare måste man ju koppla in i datorn och pyssla en del varenda gång man vill byta ut låtarna.</p><p></p><p>Om du köper MD så måste du ha optisk ingång (och stereo el dator med opt. out) och gärna NetMD. Sistnämnda har jag aldrig prövat men tror det är mer drag-and-drop då direkt från datorn. Har du inte optisk överföring eller NetMD så blir inspelningarna inte mycket bättre än på vanliga kasettband eftersom allt överförs analogt och blir digitalt först när det bränns på skivan, även om källan är digital. Har den bara analoga ingångar kan du lika bra slänga den i väggen oh köpa något annat.</p><p></p><p>Det sistnämnda gäller inte om du har en hemmastereo med MD, då kan du använda den för att spela in skivorna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Thullan, post: 46103, member: 15931"] Jag har en MD men det är lite knepigt med dom för man kommer sig aldrig för att spela in nya skivor. Men eftrersom en skiva bara kostar 15-20 kr så kan man å andra sidan spara dom så länge man vill sen och köpa nya när det är dags att byta musik. Har man spelat in på en liten MP3-spelare måste man ju koppla in i datorn och pyssla en del varenda gång man vill byta ut låtarna. Om du köper MD så måste du ha optisk ingång (och stereo el dator med opt. out) och gärna NetMD. Sistnämnda har jag aldrig prövat men tror det är mer drag-and-drop då direkt från datorn. Har du inte optisk överföring eller NetMD så blir inspelningarna inte mycket bättre än på vanliga kasettband eftersom allt överförs analogt och blir digitalt först när det bränns på skivan, även om källan är digital. Har den bara analoga ingångar kan du lika bra slänga den i väggen oh köpa något annat. Det sistnämnda gäller inte om du har en hemmastereo med MD, då kan du använda den för att spela in skivorna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
MP3, Vad är bra???
Tillbaka
Topp