Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Mt Ruapehu, Craugeiburn eller Mt Hutt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ShanF" data-source="post: 1076798" data-attributes="member: 138145"><p>Tjo! </p><p>Shit du är ute i god tid.. </p><p>Jag är just nu på NZ där jag tillbringar en vinter säsong med massor av skidåkning.</p><p></p><p>Så jag kan dela med mig av min erfarenhet av vad JAG tycker är de bästa alternativen. </p><p>Först och främst så är det Sydön som gäller. Så skippa nordön och Mt Ruapehu eran första säsong. Har själv ännu inte kört på Mt Hutt, men har vänner som jobbar där och de tycker det är ett nice place. Dock lite segt att spendera en hel säsong där (fallhöjden är inte som alperna..) Det som är schysst är ju att från Mt hutt har du relativt nära till en del Club Fields som tex Craigeiburn och Mt Olympus (club fields har inga sittliftar och är inga skidsystem med pistmaskiner- endast offpist) </p><p></p><p>Själv så bor jag nu i Wanaka som ligger längre söderut, 1 timme från Queenstown. I nån av dessa orter kan man lätt spendera en hel säsong, bästa ställena att bo på jorden. Från dessa 2 orter har man nära till 4 stycken skidsystem. Queenstown; Coronet Peak och The Remarkables. Wanaka; Cardrona och Treble Cone. Hur fett som helst, fundera på dem!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ShanF, post: 1076798, member: 138145"] Tjo! Shit du är ute i god tid.. Jag är just nu på NZ där jag tillbringar en vinter säsong med massor av skidåkning. Så jag kan dela med mig av min erfarenhet av vad JAG tycker är de bästa alternativen. Först och främst så är det Sydön som gäller. Så skippa nordön och Mt Ruapehu eran första säsong. Har själv ännu inte kört på Mt Hutt, men har vänner som jobbar där och de tycker det är ett nice place. Dock lite segt att spendera en hel säsong där (fallhöjden är inte som alperna..) Det som är schysst är ju att från Mt hutt har du relativt nära till en del Club Fields som tex Craigeiburn och Mt Olympus (club fields har inga sittliftar och är inga skidsystem med pistmaskiner- endast offpist) Själv så bor jag nu i Wanaka som ligger längre söderut, 1 timme från Queenstown. I nån av dessa orter kan man lätt spendera en hel säsong, bästa ställena att bo på jorden. Från dessa 2 orter har man nära till 4 stycken skidsystem. Queenstown; Coronet Peak och The Remarkables. Wanaka; Cardrona och Treble Cone. Hur fett som helst, fundera på dem!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Mt Ruapehu, Craugeiburn eller Mt Hutt?
Tillbaka
Topp