Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Musik för Brantåkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mes" data-source="post: 10017" data-attributes="member: 14483"><p>Bäste Systrar och Bröder!</p><p>Jag har länge funderat musikens påverkan för genomförandet av brantåkning. Som vi alla känner till så har ju musiken en stor betydelse i våra liv och jag undrar hur mycket den påverkar min/vår brantåkning.</p><p></p><p>Vid olika toppturer brukar det medföras en liten version av två högtalare med antagligen en cd-spelare eller en gammal hederlig Walkman. Som alla förstår användes denna strax innan nedfärd för att förhöja pausen efter den kraftiga bestigningen. Musikvalet brukar blandas ganska friskt med förkärlek till klassiska Iron Maiden , Black Sabbath och AC/DC. Jag förstår att jag är lite konservativ i min smak men det händer att Teddy Bears 08 slinker med och självklart lite Ramstain.</p><p></p><p>Jag undrar nu vad som skulle hända om det, må gud förbjuda, hakar på någon individ som vill lira på lite Tekno, Kylie Monogue Jennifer Lophes, Antiloop eller annan tvivelaktig reklamradiomusik. (Det är ju inte så ofta som man ”rider” med totalt okända men ibland kan det tränga sig med ett rötägg eller två.)</p><p></p><p>Skulle det åket gå åt h-e eller? Blir det inre fokusen så totalt rubbat att man i sin ångest börjar att toksvänga osv. </p><p>Jag hoppas att det inte är många som har råkat ut för detta och höjer mitt varningens finger till Er som har för avsikt att genomföra en dylik kupp. Som min Far brukade säga ”man hinner långt innan liket har tinat fram”.</p><p></p><p>Min följdfråga till min fundering är om jag har missat något musikstycke som kraftigt påverkar brantåkningen till det positiva. </p><p>Skulle bli oerhört tacksam om någon upplyste mig om musikaliska mästerverk (i klass med ”be quick or be dead”) som lyfter min/vår brantåkning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mes, post: 10017, member: 14483"] Bäste Systrar och Bröder! Jag har länge funderat musikens påverkan för genomförandet av brantåkning. Som vi alla känner till så har ju musiken en stor betydelse i våra liv och jag undrar hur mycket den påverkar min/vår brantåkning. Vid olika toppturer brukar det medföras en liten version av två högtalare med antagligen en cd-spelare eller en gammal hederlig Walkman. Som alla förstår användes denna strax innan nedfärd för att förhöja pausen efter den kraftiga bestigningen. Musikvalet brukar blandas ganska friskt med förkärlek till klassiska Iron Maiden , Black Sabbath och AC/DC. Jag förstår att jag är lite konservativ i min smak men det händer att Teddy Bears 08 slinker med och självklart lite Ramstain. Jag undrar nu vad som skulle hända om det, må gud förbjuda, hakar på någon individ som vill lira på lite Tekno, Kylie Monogue Jennifer Lophes, Antiloop eller annan tvivelaktig reklamradiomusik. (Det är ju inte så ofta som man ”rider” med totalt okända men ibland kan det tränga sig med ett rötägg eller två.) Skulle det åket gå åt h-e eller? Blir det inre fokusen så totalt rubbat att man i sin ångest börjar att toksvänga osv. Jag hoppas att det inte är många som har råkat ut för detta och höjer mitt varningens finger till Er som har för avsikt att genomföra en dylik kupp. Som min Far brukade säga ”man hinner långt innan liket har tinat fram”. Min följdfråga till min fundering är om jag har missat något musikstycke som kraftigt påverkar brantåkningen till det positiva. Skulle bli oerhört tacksam om någon upplyste mig om musikaliska mästerverk (i klass med ”be quick or be dead”) som lyfter min/vår brantåkning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Musik för Brantåkning
Tillbaka
Topp