Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Musik vs. Skidåkning/Friluftsliv...???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Magnus_Ibanez" data-source="post: 57669" data-attributes="member: 33859"><p>Rolig tråd och rolig iakttagelse.</p><p></p><p>Visst är det som du säger, är man musiker så skall man inte hålla på med sånt. Troligen är anledningen mer att det är ointelligent att sporta mer än att man kan bryta något. Musiker tycket ju gärna att det dom gör är det ädlaste och det ända vettiga att lägga tid på (hur kan man vara så korkad att man lägger tid på att kasa mer för ett berg?).</p><p></p><p>Sen tycker nog dom flesta som kasar ner för berg eller håller på med andra sporter att hur kan man vara så korkad att man sitter och spelar gitarr 5-6 timmar om dagen när man kan ut och röra på sig?</p><p></p><p>Men så här är det nog mer.</p><p>Riktiga musiker (läs, lever på att spela och kan spela) tycker inte så alls. Visst är inte skidåkning så stort bland musiker, oftast får man sitt skidintresse när man är ung och då satt dom hemma och övade, men alla jag känner tycker det verkar skit coolt och vill testa.</p><p>Många av dom springer på gym, är ute och joggar, tar långa promenader i skogen med hunden, osv.</p><p>Största orsaken till att det är få skid-åkande musiker är två, att leva som musiker är inget jobb där du har semester som vanligt folk så det är svårt att planera resor. Åker du bort som musiker förlorar du jobb, man måste vara tillgänglig alltid.</p><p>Anledning två är att det finns grymt få musiker.</p><p></p><p>Dom som DrBrinkman pratar om är inte musiker utan folk som håller på med något instrument och som inte vill något hällre än att bli identifierad med gruppen "musiker".</p><p>Så dom tror att man skall vara så, annars är man ingen riktig musiker.</p><p></p><p>Själv har jag kombinerat skidåkning och musik i hela mitt liv.</p><p>Men jag började åka skidor långt innan jag började spela musik.</p><p>Dom senaste 8 åren har jag varit heltids musiker som åker mycket skidor (vara av fem år har varit hela säsonger, på väg in i nr 6), cyklar mountain bike, sportfiskar osv.</p><p></p><p>Tack för orden att jag borde veta, Besse.</p><p></p><p>Tillsist vore det roligt att veta om alla andra tycker samma om musiker eller om det bara är såna som har skidor och som hemskt gärna vill identifiera sig med gruppen skidåkare som tycker det?</p><p>Det är ju stor skillnad på musiker och musiker på riktigt och lika stor skillnad är det ju på skidåkare (läs, åker en vecka om året, kan allt om alla dom senaste prylarna men sitter mer på afterskin än i backen, har blonderat hår och förstora byxor) och riktiga skidåkare.</p><p></p><p>Mvh</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Magnus_Ibanez, post: 57669, member: 33859"] Rolig tråd och rolig iakttagelse. Visst är det som du säger, är man musiker så skall man inte hålla på med sånt. Troligen är anledningen mer att det är ointelligent att sporta mer än att man kan bryta något. Musiker tycket ju gärna att det dom gör är det ädlaste och det ända vettiga att lägga tid på (hur kan man vara så korkad att man lägger tid på att kasa mer för ett berg?). Sen tycker nog dom flesta som kasar ner för berg eller håller på med andra sporter att hur kan man vara så korkad att man sitter och spelar gitarr 5-6 timmar om dagen när man kan ut och röra på sig? Men så här är det nog mer. Riktiga musiker (läs, lever på att spela och kan spela) tycker inte så alls. Visst är inte skidåkning så stort bland musiker, oftast får man sitt skidintresse när man är ung och då satt dom hemma och övade, men alla jag känner tycker det verkar skit coolt och vill testa. Många av dom springer på gym, är ute och joggar, tar långa promenader i skogen med hunden, osv. Största orsaken till att det är få skid-åkande musiker är två, att leva som musiker är inget jobb där du har semester som vanligt folk så det är svårt att planera resor. Åker du bort som musiker förlorar du jobb, man måste vara tillgänglig alltid. Anledning två är att det finns grymt få musiker. Dom som DrBrinkman pratar om är inte musiker utan folk som håller på med något instrument och som inte vill något hällre än att bli identifierad med gruppen "musiker". Så dom tror att man skall vara så, annars är man ingen riktig musiker. Själv har jag kombinerat skidåkning och musik i hela mitt liv. Men jag började åka skidor långt innan jag började spela musik. Dom senaste 8 åren har jag varit heltids musiker som åker mycket skidor (vara av fem år har varit hela säsonger, på väg in i nr 6), cyklar mountain bike, sportfiskar osv. Tack för orden att jag borde veta, Besse. Tillsist vore det roligt att veta om alla andra tycker samma om musiker eller om det bara är såna som har skidor och som hemskt gärna vill identifiera sig med gruppen skidåkare som tycker det? Det är ju stor skillnad på musiker och musiker på riktigt och lika stor skillnad är det ju på skidåkare (läs, åker en vecka om året, kan allt om alla dom senaste prylarna men sitter mer på afterskin än i backen, har blonderat hår och förstora byxor) och riktiga skidåkare. Mvh [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Musik vs. Skidåkning/Friluftsliv...???
Tillbaka
Topp