Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Musik vs. Skidåkning/Friluftsliv...???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bronkenstein" data-source="post: 57670" data-attributes="member: 13590"><p>mmmmm många fina tankar att begrunda! </p><p></p><p>Jo visst, många musiker (de som Magnus_Ibanez syftar på "läs, lever på att spela och kan spela") trænar i någon form. En stor anledning till detta tror jag också ær ren sjælvbevarelsedrift! Sitter man och spelar många timmar om dagen och næstan bara ægnar sig åt statisk træning får man førr eller senare problem med fysiken. Sjælv har jag haft (och har) stora problem med ryggen. Træning (oavsett art) gør ju helt klart att kroppen tål fler timmar vid instrumentet....</p><p></p><p>De jag syftade ær kanske inte fullt så aktiva musiker... det kan du ha rætt i, men jag kænner faktiskt några som livnær sig på att spela och ændå totalt saknar intresse før motion..... men man skall ju inte generalisera folk....</p><p></p><p>Sjælv uppskattar jag verkligen friluftsliv i alla former och idrottar gærna. Kan inte påstå att jag ær en aktiv musiker. Spelar lite då och då ute. Bristen på gigs beror till viss del på att jag fortfarande studerar (på jazzlinjem vid musikkonservatoriet i Trondheim) och inte ær "tillgænlig hela tiden...".... men mycket piano blir det..... hoppas på att kunna kombinera en sæsong med musik och skidåkning i Chamonix till vintern. Har en førhoppning om att någon resturang eller hotell vill ha lite stæmningsfulla klanger från en "jazzpianist"....... </p><p></p><p>Jag tycker också det vore kul att få lite respons på Magnus_Ibanez sista stycke i hans inlægg!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bronkenstein, post: 57670, member: 13590"] mmmmm många fina tankar att begrunda! Jo visst, många musiker (de som Magnus_Ibanez syftar på "läs, lever på att spela och kan spela") trænar i någon form. En stor anledning till detta tror jag också ær ren sjælvbevarelsedrift! Sitter man och spelar många timmar om dagen och næstan bara ægnar sig åt statisk træning får man førr eller senare problem med fysiken. Sjælv har jag haft (och har) stora problem med ryggen. Træning (oavsett art) gør ju helt klart att kroppen tål fler timmar vid instrumentet.... De jag syftade ær kanske inte fullt så aktiva musiker... det kan du ha rætt i, men jag kænner faktiskt några som livnær sig på att spela och ændå totalt saknar intresse før motion..... men man skall ju inte generalisera folk.... Sjælv uppskattar jag verkligen friluftsliv i alla former och idrottar gærna. Kan inte påstå att jag ær en aktiv musiker. Spelar lite då och då ute. Bristen på gigs beror till viss del på att jag fortfarande studerar (på jazzlinjem vid musikkonservatoriet i Trondheim) och inte ær "tillgænlig hela tiden...".... men mycket piano blir det..... hoppas på att kunna kombinera en sæsong med musik och skidåkning i Chamonix till vintern. Har en førhoppning om att någon resturang eller hotell vill ha lite stæmningsfulla klanger från en "jazzpianist"....... Jag tycker också det vore kul att få lite respons på Magnus_Ibanez sista stycke i hans inlægg! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Musik vs. Skidåkning/Friluftsliv...???
Tillbaka
Topp