Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Musik vs. Skidåkning/Friluftsliv...???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Edlund" data-source="post: 57676" data-attributes="member: 13467"><p>Hallå min käre vän och pianoguru Brinkman!</p><p> </p><p>Förra året satt jag och övade trummor de dagar då jag inte tog </p><p>tåget till Åre. Jag fick mycket av både skidor och musik. Ett slags </p><p>främlingsskap skulle jag kalla det som här diskuteras. Människor </p><p>fruktar splittring. Skidåkning och (vår typ av) musik är båda </p><p>behäftade med så mycket attityd att de kan kännas väl disparata. </p><p>När jag åker med Östersunds skidgalningar stänger jag </p><p>automatiskt av min musikersida, sätter på mig buffen, och börjar </p><p>avguda traktens jibber-glin och storabergsmoguler. </p><p></p><p>Man kan även jämföra den akademiska världen. Det är inte utan </p><p>att det kan krävas en kortare övergångsperiod från att sitta och </p><p>läsa t.ex. Platon till att gå på White Trash-premiär på Zebra i Åre. </p><p></p><p>Man får väl finna sig i att vara flera personer i en kropp. Sedan </p><p>hoppas (och tror) jag att de helt skilda aktiviteterna inte utesluter </p><p>varandra utan snarare kan ge omedveten inspiration. Om inte </p><p>annat ges välbehövliga pauser då polymetriövningarna får chans </p><p>att "sätta sig", hehe. </p><p></p><p>Och slutligen till Magnus_Ibanez i all vänlighet: Måste vi ha så </p><p>stränga definitioner av musiker/skidåkare? De behöver oftast </p><p>förtydligas ändå. En fusion av tolerans och ödmjukhet bättrar på </p><p>stämningen och skänker oss den odelade lycksaligheten.</p><p></p><p>Allt funkar (utom frontflip to the rail) / Erik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Edlund, post: 57676, member: 13467"] Hallå min käre vän och pianoguru Brinkman! Förra året satt jag och övade trummor de dagar då jag inte tog tåget till Åre. Jag fick mycket av både skidor och musik. Ett slags främlingsskap skulle jag kalla det som här diskuteras. Människor fruktar splittring. Skidåkning och (vår typ av) musik är båda behäftade med så mycket attityd att de kan kännas väl disparata. När jag åker med Östersunds skidgalningar stänger jag automatiskt av min musikersida, sätter på mig buffen, och börjar avguda traktens jibber-glin och storabergsmoguler. Man kan även jämföra den akademiska världen. Det är inte utan att det kan krävas en kortare övergångsperiod från att sitta och läsa t.ex. Platon till att gå på White Trash-premiär på Zebra i Åre. Man får väl finna sig i att vara flera personer i en kropp. Sedan hoppas (och tror) jag att de helt skilda aktiviteterna inte utesluter varandra utan snarare kan ge omedveten inspiration. Om inte annat ges välbehövliga pauser då polymetriövningarna får chans att "sätta sig", hehe. Och slutligen till Magnus_Ibanez i all vänlighet: Måste vi ha så stränga definitioner av musiker/skidåkare? De behöver oftast förtydligas ändå. En fusion av tolerans och ödmjukhet bättrar på stämningen och skänker oss den odelade lycksaligheten. Allt funkar (utom frontflip to the rail) / Erik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Musik vs. Skidåkning/Friluftsliv...???
Tillbaka
Topp