Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Musik vs. Skidåkning/Friluftsliv...???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Magnus_Ibanez" data-source="post: 57677" data-attributes="member: 33859"><p>Till Edan!</p><p></p><p>Nä, du har helt rätt, det behöver vi inte.</p><p>Jag har ingen definition alls, jag har blivit för gammal och har gjort det för länge (musik biten) för att bry mig. Så för mig är det inte frågan om vad man är utan vad man gör. Vad jag menade var nog mer hur folk ser på sig själva och det som blir kärnan av diskussionen (i mina ögon).</p><p>Att anledningen till att sport inte är så stort bland musiker (som ett exempel) är att dom själva vill identifiera sig så hårt med gruppen "musiker" att dom blir rädda för att bli identifierade med något annat, grupp tillhörighet, som när vi gick i skolan och ville ha samma kläder som dom coola killarna.</p><p></p><p>Så jag tror att det jag menade var att säga att dom som kommit förbi det stadiet att man sysslar med musik för attityden och identiteten det ger en är öppna för alla andra intryck också, för att vidga sina sinnen och för att få inspiration.</p><p>Som jag skrev i mitt andra inlägg så är det lite för lätt att generalisera ibland, och det är dumt av mig.</p><p>Så du har helt rätt i allt du säger och definitionen i sig inte är viktig, men jag tror att många människor gör den på sig själv. Låser sig i ett fack för att få grupptillhörighet.</p><p>Det enda vi kan konstatera med säkerhet (med risk för att generalisera igen) är att många människor nog skulle bli gladare om dom öppnade sina sinne för ett bredare perspektiv.</p><p></p><p>Jag citerar ”En fusion av tolerans och ödmjukhet bättrar på stämningen och skänker oss den odelade lycksaligheten”.</p><p></p><p>Kunde inte sagt det bättre själv…</p><p></p><p>Mvh</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Magnus_Ibanez, post: 57677, member: 33859"] Till Edan! Nä, du har helt rätt, det behöver vi inte. Jag har ingen definition alls, jag har blivit för gammal och har gjort det för länge (musik biten) för att bry mig. Så för mig är det inte frågan om vad man är utan vad man gör. Vad jag menade var nog mer hur folk ser på sig själva och det som blir kärnan av diskussionen (i mina ögon). Att anledningen till att sport inte är så stort bland musiker (som ett exempel) är att dom själva vill identifiera sig så hårt med gruppen "musiker" att dom blir rädda för att bli identifierade med något annat, grupp tillhörighet, som när vi gick i skolan och ville ha samma kläder som dom coola killarna. Så jag tror att det jag menade var att säga att dom som kommit förbi det stadiet att man sysslar med musik för attityden och identiteten det ger en är öppna för alla andra intryck också, för att vidga sina sinnen och för att få inspiration. Som jag skrev i mitt andra inlägg så är det lite för lätt att generalisera ibland, och det är dumt av mig. Så du har helt rätt i allt du säger och definitionen i sig inte är viktig, men jag tror att många människor gör den på sig själv. Låser sig i ett fack för att få grupptillhörighet. Det enda vi kan konstatera med säkerhet (med risk för att generalisera igen) är att många människor nog skulle bli gladare om dom öppnade sina sinne för ett bredare perspektiv. Jag citerar ”En fusion av tolerans och ödmjukhet bättrar på stämningen och skänker oss den odelade lycksaligheten”. Kunde inte sagt det bättre själv… Mvh [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Musik vs. Skidåkning/Friluftsliv...???
Tillbaka
Topp