Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Musik vs. Skidåkning/Friluftsliv...???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Edlund" data-source="post: 57679" data-attributes="member: 13467"><p>Magnus_Ibanez: Jag känner mig hedrad över detta fina </p><p>svar som blev en fin ihopknytning av ämnet. Håller med </p><p>fullständigt.</p><p></p><p>Och Brinkman: När det ändå har spårat ur; jag har tyvärr </p><p>inte hört Budda, men jag har sett omslaget till videon </p><p>och hört en störig story om honom. Tydligen har han </p><p>något slags "Budda-rope" som han knyter över </p><p>vänsterhanden för att inte kunna avlägsna den för långt </p><p>från strängarna. (Något sådant var det, jag tror </p><p>Malmsten gjorde något liknande) Det ultramusikaliska </p><p>och smakfulla syftet? Jo, att vid behov kunna haka på </p><p>Donatis dubbelkaggar, eller att spräcka ljudvallen med </p><p>slap-tummen och ändå hinna med med </p><p>vänsterhanden. Man kan ju när man minst anar det </p><p>behöva det där lilla extra på covergiget.</p><p></p><p>Slutligen kan jag till jul rekommendera den smakfulla </p><p>inspelningen som monsterbasisten Stu Hamm gjort av </p><p>Sleigh Ride på skivan Merry Axemas vol. 2. Man får </p><p>nästan för sig att det var han som uppfann jazz. (inte </p><p>lika ironiskt som det om Budda)</p><p></p><p>Ha det fint alla forumdeltagare / Erik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Edlund, post: 57679, member: 13467"] Magnus_Ibanez: Jag känner mig hedrad över detta fina svar som blev en fin ihopknytning av ämnet. Håller med fullständigt. Och Brinkman: När det ändå har spårat ur; jag har tyvärr inte hört Budda, men jag har sett omslaget till videon och hört en störig story om honom. Tydligen har han något slags "Budda-rope" som han knyter över vänsterhanden för att inte kunna avlägsna den för långt från strängarna. (Något sådant var det, jag tror Malmsten gjorde något liknande) Det ultramusikaliska och smakfulla syftet? Jo, att vid behov kunna haka på Donatis dubbelkaggar, eller att spräcka ljudvallen med slap-tummen och ändå hinna med med vänsterhanden. Man kan ju när man minst anar det behöva det där lilla extra på covergiget. Slutligen kan jag till jul rekommendera den smakfulla inspelningen som monsterbasisten Stu Hamm gjort av Sleigh Ride på skivan Merry Axemas vol. 2. Man får nästan för sig att det var han som uppfann jazz. (inte lika ironiskt som det om Budda) Ha det fint alla forumdeltagare / Erik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Musik vs. Skidåkning/Friluftsliv...???
Tillbaka
Topp