Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Musik !
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dr_Snow" data-source="post: 7969" data-attributes="member: 12536"><p>Nej barn, nu får ni allt skärpa er! Än en gång ska jag förgylla detta forum med mina visdomsord.</p><p></p><p>Vi tar poängen först!</p><p>DET GÅR INTE ATT DISKUTERA OM MUSIK ÄR BRA ELLER DÅLIG!</p><p>Varför? Jo, därför att musik handlar endast om smak och tycke, inte om rätt eller fel. Jag, kan till exempel säga att Metallica är bäst (vilket jag i och för sig tycker), men jag kan inte komma med några konkreta bevis huruvida det är så eller inte. Det går att diskutera om en enskild artist (eller bandmedlem) är bra rent tekniskt sett, till exempel måste ni hålla med om att Flea är en fruktansvärt duktig basist RENT TEKNISKT SETT (upprepning, jag vet), men om han gör bra musik, ja det är upp till var och en. Personligen tycker jag att musik handlar om känsla, därför fördömer jag massproducerad musik som görs för att uppfylla ett enda syfte, nämligen att tjäna pengar. Däremot är, till exempel Max Martin, en fruktansvärt smart individ ur en rent affärsmässig synvinkel. Han lär ju knappast ha några problem med pensionen...</p><p></p><p>Jag förväntar mig att få både ris och ros för detta inlägg, men det är upp till er! Jag vill dock gärna veta vad ni tycker.</p><p></p><p>Dr. Snö; Ditt A-moll i hitlåten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dr_Snow, post: 7969, member: 12536"] Nej barn, nu får ni allt skärpa er! Än en gång ska jag förgylla detta forum med mina visdomsord. Vi tar poängen först! DET GÅR INTE ATT DISKUTERA OM MUSIK ÄR BRA ELLER DÅLIG! Varför? Jo, därför att musik handlar endast om smak och tycke, inte om rätt eller fel. Jag, kan till exempel säga att Metallica är bäst (vilket jag i och för sig tycker), men jag kan inte komma med några konkreta bevis huruvida det är så eller inte. Det går att diskutera om en enskild artist (eller bandmedlem) är bra rent tekniskt sett, till exempel måste ni hålla med om att Flea är en fruktansvärt duktig basist RENT TEKNISKT SETT (upprepning, jag vet), men om han gör bra musik, ja det är upp till var och en. Personligen tycker jag att musik handlar om känsla, därför fördömer jag massproducerad musik som görs för att uppfylla ett enda syfte, nämligen att tjäna pengar. Däremot är, till exempel Max Martin, en fruktansvärt smart individ ur en rent affärsmässig synvinkel. Han lär ju knappast ha några problem med pensionen... Jag förväntar mig att få både ris och ros för detta inlägg, men det är upp till er! Jag vill dock gärna veta vad ni tycker. Dr. Snö; Ditt A-moll i hitlåten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Musik !
Tillbaka
Topp