Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Mycket skit den här säsongen.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heinz_p" data-source="post: 871599" data-attributes="member: 43586"><p>Mycket PK och helt riktigt herr Nojlas. </p><p></p><p>I fråga om Riksgränsen; hur många dagar per år är det <em>riktigt</em> bra åkning där? Kanske 2-5 skulle mitt svar vara. Att då knata upp norrdals så fort tillfälle bjuds samt åka ner sadeln (som är en slutning med lutning mindre än 25 grader på vissa ställen) tycker jag är helt rätt. Detta förutsätter såklart förkunskap om laviner och snöskikt samt väderförhållanden i det specifika området, men just Sadeln är ett tämligen säkert kort även för den ovane. Skulle inte du, som gammal säsongare, ta den chansen även direkt efter snöfall (om blablabla snölagret känns säkert osv)?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heinz_p, post: 871599, member: 43586"] Mycket PK och helt riktigt herr Nojlas. I fråga om Riksgränsen; hur många dagar per år är det [i]riktigt[/i] bra åkning där? Kanske 2-5 skulle mitt svar vara. Att då knata upp norrdals så fort tillfälle bjuds samt åka ner sadeln (som är en slutning med lutning mindre än 25 grader på vissa ställen) tycker jag är helt rätt. Detta förutsätter såklart förkunskap om laviner och snöskikt samt väderförhållanden i det specifika området, men just Sadeln är ett tämligen säkert kort även för den ovane. Skulle inte du, som gammal säsongare, ta den chansen även direkt efter snöfall (om blablabla snölagret känns säkert osv)? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Mycket skit den här säsongen.
Tillbaka
Topp