Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Mycket skit den här säsongen.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 871619" data-attributes="member: 32948"><p>Hade du accepterat att höra det här från din polare: </p><p>"Jag kör rattfull hem från krogen varje lördag. Jag vet att det är dumt, men det är ju så sjukt dyrt att ta taxi!"</p><p></p><p>Lavinutrustning kostar ca 3-4000kr, en lavinutbildning kostar 3-4000kr. </p><p>En vecka i alperna kostar 8000kr/pers (exkl ölpengar), ett par feta lagg kostar 6000-12000kr, ett gore-tex ställ kostar 10-11 000... Det finns INGA ursäkter för att inte gå lavinutbildning. </p><p></p><p></p><p></p><p>Är det bara stora snömängder kan sadeln vara ett bra alternativ. </p><p>Med denna helgens snöläge med mycket vind väntar jag ca 4 dagar innan jag ens överväger att kliva upp där, och gräver ofta en snöprofil innan för att kolla läget. Detta innebär att området kommer vara sönderpepprat när jag till slut kommer upp där, men det skiter jag faktiskt i. </p><p>Att åka säkert innebär i många fall att "offra" bra åkning framför säker åkning, i synnerhet på bra dagar. Den smarte hoppar över de farliga sluttningarna, den okunnige eller puderstressade faller för lockelsen och utsätter sig själv och sin omgivning för fara.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 871619, member: 32948"] Hade du accepterat att höra det här från din polare: "Jag kör rattfull hem från krogen varje lördag. Jag vet att det är dumt, men det är ju så sjukt dyrt att ta taxi!" Lavinutrustning kostar ca 3-4000kr, en lavinutbildning kostar 3-4000kr. En vecka i alperna kostar 8000kr/pers (exkl ölpengar), ett par feta lagg kostar 6000-12000kr, ett gore-tex ställ kostar 10-11 000... Det finns INGA ursäkter för att inte gå lavinutbildning. Är det bara stora snömängder kan sadeln vara ett bra alternativ. Med denna helgens snöläge med mycket vind väntar jag ca 4 dagar innan jag ens överväger att kliva upp där, och gräver ofta en snöprofil innan för att kolla läget. Detta innebär att området kommer vara sönderpepprat när jag till slut kommer upp där, men det skiter jag faktiskt i. Att åka säkert innebär i många fall att "offra" bra åkning framför säker åkning, i synnerhet på bra dagar. Den smarte hoppar över de farliga sluttningarna, den okunnige eller puderstressade faller för lockelsen och utsätter sig själv och sin omgivning för fara. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Mycket skit den här säsongen.
Tillbaka
Topp