Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mycket vill ha mer - upp från TST
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="chrillelille" data-source="post: 1057510" data-attributes="member: 149275"><p>Efter en hel del rekommendationer här så köpte jag i år ett par Armada TST som jag fullkomligt älskar. De rippar verkligen pisten och gick jäkligt gött i skogen och när det blev lite djupare. </p><p></p><p>Jag hade med dem i Verbier där vi hade otroligt bra förhållanden med 30-40cm nysnö tre dagar. Jag gillar lekfullheten i pisten där jag kan köra lekfulla kortsvängar och längre svängar lika bra som ett par pistskidor (tycker jag), men samtidigt lätt hoppa ut i offpisten där det blev både större åkning på berget och mer tekniskt i skogen.</p><p></p><p>DOCK, så känner jag att jag kanske skulle vilja gå lite bredare. Jag har ju gått från pist skidor till 90mm och sen till 103mm utan att i min åsikt tappa nästan någon pist-prestanda (blir lite skakigt när man kommer upp riktigt snabbt eller när det blir isigt). Så det skulle vara kul att fortsätta upp för att få ut ännu mer offpist, men samtidigt ha kul i pisten.</p><p></p><p>Jag har tittat på: </p><p></p><p>Armada Norwalk - ska vara som TST men bredare (blister gear review lovordar denna för de som gillar TST)</p><p>Armada JJ - kan jag mindre om (typ roligare offpist, mindre kul i pist än Norwalk?)</p><p>DPS Wailer 112 - Hybrid tror jag snarare än Pure</p><p>Blizzard Gunsmoke - verkar fet</p><p>Line Sick Day 110</p><p></p><p>Alltså tittar jag på bredare skidor lika TST i karaktären. Det behöver inte vara twintip och jag behöver inte en massa metall. </p><p></p><p>Så nu är frågan, hur skulle jag uppleva att gå upp 1-1.5cm i bredd? </p><p></p><p>Vilka skidor ska jag titta på som är lika TST? (inte mjukare utan kanske liiiite biffigare).</p><p></p><p>Tack för all hjälp, som alltid!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chrillelille, post: 1057510, member: 149275"] Efter en hel del rekommendationer här så köpte jag i år ett par Armada TST som jag fullkomligt älskar. De rippar verkligen pisten och gick jäkligt gött i skogen och när det blev lite djupare. Jag hade med dem i Verbier där vi hade otroligt bra förhållanden med 30-40cm nysnö tre dagar. Jag gillar lekfullheten i pisten där jag kan köra lekfulla kortsvängar och längre svängar lika bra som ett par pistskidor (tycker jag), men samtidigt lätt hoppa ut i offpisten där det blev både större åkning på berget och mer tekniskt i skogen. DOCK, så känner jag att jag kanske skulle vilja gå lite bredare. Jag har ju gått från pist skidor till 90mm och sen till 103mm utan att i min åsikt tappa nästan någon pist-prestanda (blir lite skakigt när man kommer upp riktigt snabbt eller när det blir isigt). Så det skulle vara kul att fortsätta upp för att få ut ännu mer offpist, men samtidigt ha kul i pisten. Jag har tittat på: Armada Norwalk - ska vara som TST men bredare (blister gear review lovordar denna för de som gillar TST) Armada JJ - kan jag mindre om (typ roligare offpist, mindre kul i pist än Norwalk?) DPS Wailer 112 - Hybrid tror jag snarare än Pure Blizzard Gunsmoke - verkar fet Line Sick Day 110 Alltså tittar jag på bredare skidor lika TST i karaktären. Det behöver inte vara twintip och jag behöver inte en massa metall. Så nu är frågan, hur skulle jag uppleva att gå upp 1-1.5cm i bredd? Vilka skidor ska jag titta på som är lika TST? (inte mjukare utan kanske liiiite biffigare). Tack för all hjälp, som alltid! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mycket vill ha mer - upp från TST
Tillbaka
Topp