Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mycket vill ha mer - upp från TST
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1057657" data-attributes="member: 60010"><p>Med inserts så handlar det ju iof om 4-5 kg extra och knappt någon extra plats så nya väskor behövs nog knappast. Själv testade jag t.ex cash is king förra vintern och kan bara säga att bredd och rocker inte alltid resulterar i bra flyt. Norwalk låter enligt recensionerna som en väldigt kompetent skida med en känsla likt ts nuvarande skidor. Personligen hade jag velat se vem på blister som testat skidan då det ofta blir vida olika recensioner beroende på skidåkarens dimensioner. Ta bara deras 2 recensioner av shiron som exempel där den ena tycker att skidan är för mesig och vek och den andra att den är för biffig. Beroende på TS vikt så kan en så pass mjuk skida med skovelform lätt innebära en känsla av att tippen viker sig i djupare snö på ett helt annat sätt än på en smalare skida beroende på åkstil och vikt. Ts nämner ju också i tråden att hans tst känns veka i upprörd snö, en tendens som bara kommer öka med en bredare skida. Det som enligt blister är styvare är tailen och självklart hjälper detta skidan i uppkörd snö men mot skovelvi, som jag tycker gör skidor oroliga, hjälper det inte så mycket. Skall dock inte säga mer eftersom jag själv inte åkt skidan och den är säkert inget dåligt val, precis som många andra skidor rekommenderade i tråden. De bästa åkarna brukar ju kunna köra på även med två pingviner under fötterna så TS kan nog lugnt välja Norwalk som ett säkert kort eller något annat om han känner för det. Spaltmeter med råd är det ju knappast brist på ;]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1057657, member: 60010"] Med inserts så handlar det ju iof om 4-5 kg extra och knappt någon extra plats så nya väskor behövs nog knappast. Själv testade jag t.ex cash is king förra vintern och kan bara säga att bredd och rocker inte alltid resulterar i bra flyt. Norwalk låter enligt recensionerna som en väldigt kompetent skida med en känsla likt ts nuvarande skidor. Personligen hade jag velat se vem på blister som testat skidan då det ofta blir vida olika recensioner beroende på skidåkarens dimensioner. Ta bara deras 2 recensioner av shiron som exempel där den ena tycker att skidan är för mesig och vek och den andra att den är för biffig. Beroende på TS vikt så kan en så pass mjuk skida med skovelform lätt innebära en känsla av att tippen viker sig i djupare snö på ett helt annat sätt än på en smalare skida beroende på åkstil och vikt. Ts nämner ju också i tråden att hans tst känns veka i upprörd snö, en tendens som bara kommer öka med en bredare skida. Det som enligt blister är styvare är tailen och självklart hjälper detta skidan i uppkörd snö men mot skovelvi, som jag tycker gör skidor oroliga, hjälper det inte så mycket. Skall dock inte säga mer eftersom jag själv inte åkt skidan och den är säkert inget dåligt val, precis som många andra skidor rekommenderade i tråden. De bästa åkarna brukar ju kunna köra på även med två pingviner under fötterna så TS kan nog lugnt välja Norwalk som ett säkert kort eller något annat om han känner för det. Spaltmeter med råd är det ju knappast brist på ;] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mycket vill ha mer - upp från TST
Tillbaka
Topp