Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Mysig och prisvärd by i Alperna för 3 generationer som kan nås med tåg i Schweiz Frankrike Österrike Italien? Söker mysig atmosfär och snälla backar!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hawk100" data-source="post: 1312136" data-attributes="member: 15720"><p>Förr i tiden var det gratis i Kläppen att åka upp till toppstugan med stolliften för de utan skidor. Tyvärr ändrades det när man öppnade gondolen och nu kostar det 99kr att åka upp utan skidor. Lite trist utveckling tycker jag, men så är det hur som helst!!</p><p>(Ja, jag fattar att pengarna måste in för alla skidanläggningar, men vissa saker ger kanske mer ”badwill” än faktiska intäkter., typ Skistars P-avgifter. Vi hade tex ätit lunch betydligt oftare på toppstugan i Kläppen om min gamla pappa hade kunnat komma upp och luncha med oss utan att behöva betala nästan en hundring extra för liftresan….. Nu har vi ofta käkat hemma i stugan med honom istället. Många 1000- lappar som förlorats därigenom under åren,…)</p><p>Med längdskidor och ”spårknapp” får man åka gondolen upp till spåren på toppen utan att betala extra.</p><p>Har tyvärr inte koll på var man kan åka lift upp gratis i Alperna….</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hawk100, post: 1312136, member: 15720"] Förr i tiden var det gratis i Kläppen att åka upp till toppstugan med stolliften för de utan skidor. Tyvärr ändrades det när man öppnade gondolen och nu kostar det 99kr att åka upp utan skidor. Lite trist utveckling tycker jag, men så är det hur som helst!! (Ja, jag fattar att pengarna måste in för alla skidanläggningar, men vissa saker ger kanske mer ”badwill” än faktiska intäkter., typ Skistars P-avgifter. Vi hade tex ätit lunch betydligt oftare på toppstugan i Kläppen om min gamla pappa hade kunnat komma upp och luncha med oss utan att behöva betala nästan en hundring extra för liftresan….. Nu har vi ofta käkat hemma i stugan med honom istället. Många 1000- lappar som förlorats därigenom under åren,…) Med längdskidor och ”spårknapp” får man åka gondolen upp till spåren på toppen utan att betala extra. Har tyvärr inte koll på var man kan åka lift upp gratis i Alperna…. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Mysig och prisvärd by i Alperna för 3 generationer som kan nås med tåg i Schweiz Frankrike Österrike Italien? Söker mysig atmosfär och snälla backar!
Tillbaka
Topp