Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Myten om Japan - sann?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="F_Lofberg" data-source="post: 935970" data-attributes="member: 15863"><p>Bilden av Japan som skidresmål målas ständigt upp som helt fantastisk. Jag tvivlar inte på det, men i resereportage efter resereportage berättas det om bottenlöst puder, i gudomlig terräng, som natt efter natt fylls på med nya mängder snö. Detta verkar gälla på alla orter i landet. Det här låter ju som varje skidåkares våta dröm, nästan för bra för att vara sann? Så jag undrar, är det så bra där borta som majoriteten av rapporteringen gör gällande? Eller är det bara de skidåkare som haft turen att pricka in drömförhållanden som bemödar sig att skriva ett resereportage? Existerar inte snötorka, bristande skare, uppkörd betongsnö, puderhets i liftköer osv i detta skidparadis?</p><p></p><p> Vore kul att höra från någon som råkat ut för riktiga skitförhållanden!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="F_Lofberg, post: 935970, member: 15863"] Bilden av Japan som skidresmål målas ständigt upp som helt fantastisk. Jag tvivlar inte på det, men i resereportage efter resereportage berättas det om bottenlöst puder, i gudomlig terräng, som natt efter natt fylls på med nya mängder snö. Detta verkar gälla på alla orter i landet. Det här låter ju som varje skidåkares våta dröm, nästan för bra för att vara sann? Så jag undrar, är det så bra där borta som majoriteten av rapporteringen gör gällande? Eller är det bara de skidåkare som haft turen att pricka in drömförhållanden som bemödar sig att skriva ett resereportage? Existerar inte snötorka, bristande skare, uppkörd betongsnö, puderhets i liftköer osv i detta skidparadis? Vore kul att höra från någon som råkat ut för riktiga skitförhållanden! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Myten om Japan - sann?
Tillbaka
Topp