Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mythic, Monster eller Mission?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="olaka" data-source="post: 430270" data-attributes="member: 39898"><p>Allitterationer är trevliga, men köpvåndan värre. Har kokat ner mitt val till typ tre olika lagg (Goodha 181 verkar inte vara så vanliga i Sverige, så glömmer dem): Dynastar Mythic Rider, Head Monster 88 och Scott Mission. Jag: 40+, 70 kg, 70 % offpist, 65 % telis, avancerad men inte jätteaggressiv, kört 5 år på Monster 75.</p><p></p><p>Kan köpa ett par Mythic Rider för 3 000 men känner mig osäker på om de är bra. Många säger halleluja, världens bästa skida, men vissa säger att de är tröga och hårda, utan kick och med väl lång svängradie i pisten. Så vad väljer man? Är det bättre med en lite mjukare skida som Mission? Hur är Monster i förhållande till dem?</p><p></p><p>Nån som hjälpa mig att fatta BESLUTET? /Ola</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="olaka, post: 430270, member: 39898"] Allitterationer är trevliga, men köpvåndan värre. Har kokat ner mitt val till typ tre olika lagg (Goodha 181 verkar inte vara så vanliga i Sverige, så glömmer dem): Dynastar Mythic Rider, Head Monster 88 och Scott Mission. Jag: 40+, 70 kg, 70 % offpist, 65 % telis, avancerad men inte jätteaggressiv, kört 5 år på Monster 75. Kan köpa ett par Mythic Rider för 3 000 men känner mig osäker på om de är bra. Många säger halleluja, världens bästa skida, men vissa säger att de är tröga och hårda, utan kick och med väl lång svängradie i pisten. Så vad väljer man? Är det bättre med en lite mjukare skida som Mission? Hur är Monster i förhållande till dem? Nån som hjälpa mig att fatta BESLUTET? /Ola [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mythic, Monster eller Mission?
Tillbaka
Topp