Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
N-Z Sommaren (Vintern) 2010
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="todde" data-source="post: 574706" data-attributes="member: 37736"><p>tjena!</p><p></p><p>1) säsongen börjar mellan den 3:e och 4:e veckan i Juni. Om man ska jobba där måste vara på plats första veckan i Juni. Bästa förhållande är slutet av Juli typ</p><p></p><p>2) som överallt kan det vara isigt, men det kan också vara kaaaanon puder!</p><p></p><p>3) jag fick ungefär NZ$8 i timmen som customer service supervisor</p><p></p><p>4) Det är som alla andra jobb. Så länge ni har visum och bra på att snacka och flexibla med vad ni vill ha är det lätt. Jag hade barjobb också. Fast anläggningarna är ganska små, så att få liftjobb osv är ganska svårt.</p><p></p><p>5) working holiday visum måste ni ha för att jobba. kostar typ 1500 spänn eller nåt. lätt att få.</p><p></p><p>6) jag var förra sommaren och säsongade i Turoa i Mt Ruapehu. ganska tufft att jobba på en vulkan och det var tufft att åka in i vulkanen osv! NZ är sjukt schysst land. roliga personner, fantastiskt landskap osv. </p><p></p><p>Ha de</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="todde, post: 574706, member: 37736"] tjena! 1) säsongen börjar mellan den 3:e och 4:e veckan i Juni. Om man ska jobba där måste vara på plats första veckan i Juni. Bästa förhållande är slutet av Juli typ 2) som överallt kan det vara isigt, men det kan också vara kaaaanon puder! 3) jag fick ungefär NZ$8 i timmen som customer service supervisor 4) Det är som alla andra jobb. Så länge ni har visum och bra på att snacka och flexibla med vad ni vill ha är det lätt. Jag hade barjobb också. Fast anläggningarna är ganska små, så att få liftjobb osv är ganska svårt. 5) working holiday visum måste ni ha för att jobba. kostar typ 1500 spänn eller nåt. lätt att få. 6) jag var förra sommaren och säsongade i Turoa i Mt Ruapehu. ganska tufft att jobba på en vulkan och det var tufft att åka in i vulkanen osv! NZ är sjukt schysst land. roliga personner, fantastiskt landskap osv. Ha de [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
N-Z Sommaren (Vintern) 2010
Tillbaka
Topp