Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nackdelar med kort radie på feta lagg?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 940908" data-attributes="member: 32948"><p>Är det en fet pintailskida med stor radie går det ju att pressa ut tailen. Nosen har ofta en (på pintailskidor med tapered nose och tail, jag jämför med mina egna L120 - men i stort sett alla tillverkare har en 110-120mm pintail med tapered nose och tail och stor progressiv radie idag) är radien ungefär hälften i främre delen av skidan, och ungefär det dubbla vid tailen. Vid stenhårt före och traditionell carvingteknik blir radien stor, och det går fort som f*n. Dock, men den här shapen, kan man få tailen att släppa ganska lätt. Desto mjukare pisten blir desto lättare blir det att pressa ut tailen och variera radien extremt mycket. </p><p>I <strong>hård</strong> pist är det som du säger, det finns bättre skidor för detta. Men i mjuk pist kan den här kategorin vara hur grymma som helst.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 940908, member: 32948"] Är det en fet pintailskida med stor radie går det ju att pressa ut tailen. Nosen har ofta en (på pintailskidor med tapered nose och tail, jag jämför med mina egna L120 - men i stort sett alla tillverkare har en 110-120mm pintail med tapered nose och tail och stor progressiv radie idag) är radien ungefär hälften i främre delen av skidan, och ungefär det dubbla vid tailen. Vid stenhårt före och traditionell carvingteknik blir radien stor, och det går fort som f*n. Dock, men den här shapen, kan man få tailen att släppa ganska lätt. Desto mjukare pisten blir desto lättare blir det att pressa ut tailen och variera radien extremt mycket. I [b]hård[/b] pist är det som du säger, det finns bättre skidor för detta. Men i mjuk pist kan den här kategorin vara hur grymma som helst. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nackdelar med kort radie på feta lagg?
Tillbaka
Topp