Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nackdelar med kort radie på feta lagg?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dr-telemark" data-source="post: 941376" data-attributes="member: 44806"><p>Tja, mina vid det här laget "väldigt" gamla Karhu PFD (Styvare version av första Line Elizabeth) har en parabolisk skärning på 16m, dvs ju mer man kantar desto snävare sväng. Grymt kul i pist och skogspuder, tillräckligt fartstabil för det mesta utom Hahnenkamm. Den enda riktiga nackdelen jag hittat är att den kan upplevas lite "hooky" i bakskidan i vissa lägen. 3-4cm de-tune löste det problemet. Jag har två par och kommer att köra dom i svenska fjällen så fort tillfälle ges och så länge dom håller, eller tills jag hittar något bättre. Line SFB har samma typ av skärning, plus taper och rocker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dr-telemark, post: 941376, member: 44806"] Tja, mina vid det här laget "väldigt" gamla Karhu PFD (Styvare version av första Line Elizabeth) har en parabolisk skärning på 16m, dvs ju mer man kantar desto snävare sväng. Grymt kul i pist och skogspuder, tillräckligt fartstabil för det mesta utom Hahnenkamm. Den enda riktiga nackdelen jag hittat är att den kan upplevas lite "hooky" i bakskidan i vissa lägen. 3-4cm de-tune löste det problemet. Jag har två par och kommer att köra dom i svenska fjällen så fort tillfälle ges och så länge dom håller, eller tills jag hittar något bättre. Line SFB har samma typ av skärning, plus taper och rocker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nackdelar med kort radie på feta lagg?
Tillbaka
Topp