Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Någon erfarenhet av sport-conrads lavin utrustning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="WITMatrix" data-source="post: 374348" data-attributes="member: 49214"><p>Gjorde en säsong med BCA Tracker, tyckte den va bra då och lättanvänd...sen testade jag Mammut Pulse...det tog inte lång tid innan en sån va beställd! Den är överlägsen det mesta på marknaden enligt de jag testat tidigare, vilka är ett par helanaloga utan display, nämnda Tracker och Barryvoxen.</p><p></p><p>Trackern är ganska lättanvänd (en stor röd knapp plus en liten gul), visar distans, har rättningsvisare, bra batterilivslängd.</p><p>Nackdelarna är att processorn är långsam, ofta den inte hinner med. Den gula knappens funktion är svåranvänd, används för att hitta offer som ligger begravda nära varandra.</p><p>Upplevde den känslig för missvisning.</p><p></p><p>Arva Evolution+ har jag såvitt bara tittat på men den är väl ganska lik Trackern(?).</p><p></p><p>Freeridern har jag inte provat eller sett, men med ett maxavstånd på 40m, om jag läste rätt, och bara 1 antenn så är det väl på gränsen...</p><p></p><p>Förstår om budgeten är stram, men det är dumt att snacka pris när det gäller säkerhet.</p><p>Men nån av dom är helt klart bättre än ingen alls!</p><p></p><p>Glöm sedan inte en bra spada och en bra sond!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="WITMatrix, post: 374348, member: 49214"] Gjorde en säsong med BCA Tracker, tyckte den va bra då och lättanvänd...sen testade jag Mammut Pulse...det tog inte lång tid innan en sån va beställd! Den är överlägsen det mesta på marknaden enligt de jag testat tidigare, vilka är ett par helanaloga utan display, nämnda Tracker och Barryvoxen. Trackern är ganska lättanvänd (en stor röd knapp plus en liten gul), visar distans, har rättningsvisare, bra batterilivslängd. Nackdelarna är att processorn är långsam, ofta den inte hinner med. Den gula knappens funktion är svåranvänd, används för att hitta offer som ligger begravda nära varandra. Upplevde den känslig för missvisning. Arva Evolution+ har jag såvitt bara tittat på men den är väl ganska lik Trackern(?). Freeridern har jag inte provat eller sett, men med ett maxavstånd på 40m, om jag läste rätt, och bara 1 antenn så är det väl på gränsen... Förstår om budgeten är stram, men det är dumt att snacka pris när det gäller säkerhet. Men nån av dom är helt klart bättre än ingen alls! Glöm sedan inte en bra spada och en bra sond! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Någon erfarenhet av sport-conrads lavin utrustning
Tillbaka
Topp