Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Någon erfarenhet av sport-conrads lavin utrustning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tobias-Frost" data-source="post: 379502" data-attributes="member: 38454"><p>Måste rekomendera Mammoth Barryvox Pulse. Enormt lättanvänd och funktionell på ett utmärkt pedagogisk sätt, väl värd de lite mer pengar den kostar... </p><p></p><p>Införskaffades förra vintern och jag körde lavinträning ett antal gånger under vintern på olika berg med andra som använder Tracker och Ortovox. Överlag så var min tid på dubbelsök minst en tredjedel snabbare än de andras tid varje gång. Läskigast var med en träning med en kille som hade en Ortovox X1, det tog honom över 17min att hitta en begravd tranciver, och 25 för den andra. När han fick låna min Pulse tog det mindre än 7 min för båda, och då var han i princip helt oinvigd på hur den funkar...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tobias-Frost, post: 379502, member: 38454"] Måste rekomendera Mammoth Barryvox Pulse. Enormt lättanvänd och funktionell på ett utmärkt pedagogisk sätt, väl värd de lite mer pengar den kostar... Införskaffades förra vintern och jag körde lavinträning ett antal gånger under vintern på olika berg med andra som använder Tracker och Ortovox. Överlag så var min tid på dubbelsök minst en tredjedel snabbare än de andras tid varje gång. Läskigast var med en träning med en kille som hade en Ortovox X1, det tog honom över 17min att hitta en begravd tranciver, och 25 för den andra. När han fick låna min Pulse tog det mindre än 7 min för båda, och då var han i princip helt oinvigd på hur den funkar... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Någon erfarenhet av sport-conrads lavin utrustning
Tillbaka
Topp