Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Någon med erfarenhet av Ride brädor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rydellen" data-source="post: 301071" data-attributes="member: 59533"><p>Har nydligen köpt mig en Ride Prophet som är en av de finare och bättre brädorna i deras utbud. Efter att ha haft en Havoc som är "mellanvariant" märker man såklart lite skillnad. Den nya har tex annan kärna, kolfiberinlägg för vridstyvhet mm mm. Men SÅ stor känns inte skillnaden i kvalitetskänsla. Tycker Ride gör kanongrejor och har tyckt att min gamla Havoc var kanon. Och för ett ganska bra pris är den helt klart riktiigt prisvärd. Skulle ändå vilja säga att ska du köpa en freeridebräda ska du välja en LÅNG längd. Många av Rides mer friåkningsinspirerade brädor är väldigt hårda! Med för kort bräda som samtidigt är hård kan du få problem i offpisten. Kör man på tex en Havoc som är lite mjukare uppstår inte detta problem lika mycket. Jag hade en Havoc 156 ( KORT! ) som fungerade riktigt bra överallt utom jätteuppkörd OP. Bytte nu till en Prophet 161 som är jäkligt hård. Slaktar på bra i uppkört men i varierande OP samt puder skulle jag nog vilja lite mer längd ändå på denna brädan.</p><p></p><p>Men som ett svar till frågan som tråden handlar om. </p><p>JA, Ride gör grymma grejor!!</p><p></p><p>Emil</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rydellen, post: 301071, member: 59533"] Har nydligen köpt mig en Ride Prophet som är en av de finare och bättre brädorna i deras utbud. Efter att ha haft en Havoc som är "mellanvariant" märker man såklart lite skillnad. Den nya har tex annan kärna, kolfiberinlägg för vridstyvhet mm mm. Men SÅ stor känns inte skillnaden i kvalitetskänsla. Tycker Ride gör kanongrejor och har tyckt att min gamla Havoc var kanon. Och för ett ganska bra pris är den helt klart riktiigt prisvärd. Skulle ändå vilja säga att ska du köpa en freeridebräda ska du välja en LÅNG längd. Många av Rides mer friåkningsinspirerade brädor är väldigt hårda! Med för kort bräda som samtidigt är hård kan du få problem i offpisten. Kör man på tex en Havoc som är lite mjukare uppstår inte detta problem lika mycket. Jag hade en Havoc 156 ( KORT! ) som fungerade riktigt bra överallt utom jätteuppkörd OP. Bytte nu till en Prophet 161 som är jäkligt hård. Slaktar på bra i uppkört men i varierande OP samt puder skulle jag nog vilja lite mer längd ändå på denna brädan. Men som ett svar till frågan som tråden handlar om. JA, Ride gör grymma grejor!! Emil [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Någon med erfarenhet av Ride brädor?
Tillbaka
Topp