Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Någon med spekulationer ang. vädret?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="blizzy" data-source="post: 251203" data-attributes="member: 53949"><p>Säger inte att det inte alla snörapporter är opålitliga.. men spelar ju rätt stor roll var man mäter.</p><p>Här har vi strålande sol (sen två veckor tillbaka), en hel del is o kala fläckar i pisten.. o offpisten är i princip oåkbar.. Nu visar min termometer +10, o den är inte ens i solen..</p><p>Alla ställen lever ju på turisterna o vill såklart ha hit så många som möjligt.. så det är rätt självklart att de skulle vinkla det till det positiva för snömängden.. Skulle jag gå ut o mäta snödjupet i pisten närmst mitt hus skulle jag säkert bara behövt ta ett spadtag innan jag nådde mark.. men på hemsidorna står det ändå "50cm snö i pisterna"...</p><p></p><p>Mina spekulationer säger att det kommer fortsätta såhär till januari.. det har då inte funnits några tecken på att det skulle förändras nu i alla fall.. sol sol sol.. inte ett endaste moln..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="blizzy, post: 251203, member: 53949"] Säger inte att det inte alla snörapporter är opålitliga.. men spelar ju rätt stor roll var man mäter. Här har vi strålande sol (sen två veckor tillbaka), en hel del is o kala fläckar i pisten.. o offpisten är i princip oåkbar.. Nu visar min termometer +10, o den är inte ens i solen.. Alla ställen lever ju på turisterna o vill såklart ha hit så många som möjligt.. så det är rätt självklart att de skulle vinkla det till det positiva för snömängden.. Skulle jag gå ut o mäta snödjupet i pisten närmst mitt hus skulle jag säkert bara behövt ta ett spadtag innan jag nådde mark.. men på hemsidorna står det ändå "50cm snö i pisterna"... Mina spekulationer säger att det kommer fortsätta såhär till januari.. det har då inte funnits några tecken på att det skulle förändras nu i alla fall.. sol sol sol.. inte ett endaste moln.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Någon med spekulationer ang. vädret?
Tillbaka
Topp