Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Någon som åkt nedför Ahkkà?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carbonflex" data-source="post: 367967" data-attributes="member: 73699"><p>Jag har varit upp 2 gånger med turskidor, i strålande sol!</p><p>Vi har gått från Ritsem över vattnet och tältat i närheten av bäckravinen som går upp till glaciären. Sedan är det en heldag innan man är tillbaka, det är ju trots allt Sveriges högsta fallhöjd om jag minns rätt. Ca 1500m.</p><p>Jag har inte haft stegjärn, men en yxa var skönt att ha när man kom upp på kammen från glaciären. Planerar man att äka ner samma väg lämnar man skidorna här, om man inte rekat ut någon brantare nedfart.</p><p>Jag har inte varit där för att åka extremt på något vis då vi fortsatte in i Sarek sedan, men åkningen ner över glaciär har på sin höjd varit trevlig.</p><p>Själva toppturen från denna sida är en fin tur i bra väder som du säkert klarar om du är i hyfsad form. Men det är stort och högt, och jag skulle rekommendera att man vet vad man ger sig in på.</p><p></p><p>Det är några år sedan jag var upp senast, men viss fanns det många linjer jag gärna skulle tagit brädan och åkt.</p><p>Men helt ärligt, personligen skulle jag inte orka släpa prylarna upp på toppen. Inte säker om man kan ordna med skoter för att komma närmare heller.</p><p>Förhoppningsvis är det någon som skriver som varit där nyligen i samma syfte som dig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carbonflex, post: 367967, member: 73699"] Jag har varit upp 2 gånger med turskidor, i strålande sol! Vi har gått från Ritsem över vattnet och tältat i närheten av bäckravinen som går upp till glaciären. Sedan är det en heldag innan man är tillbaka, det är ju trots allt Sveriges högsta fallhöjd om jag minns rätt. Ca 1500m. Jag har inte haft stegjärn, men en yxa var skönt att ha när man kom upp på kammen från glaciären. Planerar man att äka ner samma väg lämnar man skidorna här, om man inte rekat ut någon brantare nedfart. Jag har inte varit där för att åka extremt på något vis då vi fortsatte in i Sarek sedan, men åkningen ner över glaciär har på sin höjd varit trevlig. Själva toppturen från denna sida är en fin tur i bra väder som du säkert klarar om du är i hyfsad form. Men det är stort och högt, och jag skulle rekommendera att man vet vad man ger sig in på. Det är några år sedan jag var upp senast, men viss fanns det många linjer jag gärna skulle tagit brädan och åkt. Men helt ärligt, personligen skulle jag inte orka släpa prylarna upp på toppen. Inte säker om man kan ordna med skoter för att komma närmare heller. Förhoppningsvis är det någon som skriver som varit där nyligen i samma syfte som dig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Någon som åkt nedför Ahkkà?
Tillbaka
Topp