Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Någon som börjar bli trött..?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="iana" data-source="post: 223997" data-attributes="member: 29664"><p>Efter att ha tjuvlyssnat på försäljare på Intersport, Stadium, mfl så tycker jag att forumen här är av stor nytta! MÅnga av försäljarna kan överhuvudtaget inte åka skidor och har ytterst begränsade kunskaper om prylarna de säljer. Det är fler än en gång jag fått bita mig i tungan för att inte fråga varför i helvete de rekommenderar folk att köpa ett par förstora pjäxor och stoppa i ett par extra strumpor, jag har träffat en stackars 12 årig pojke med nya stavar som han blivit rekommenderad i längd 135 cm med hänvisning att om de känns för långa kan han bara kapa dem... ( killen var ca 165 cm lång och nybörjare i parken med drömmar om att bli nya Jon eller Jacob men han sitter inte på mer kunskap om sin utrustning än att kunna kliva i bindningarna)</p><p>Tänk om freerides forum var mera välkänt och lättåtkomligt för medelsvensson som ska köpa ny utrustning till familjen! Visst, 50% av "råden" kanske inte är ngt att hänga i granen, men var annanstans finns så mkt oberoende kunskap om skidprylar samlat?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="iana, post: 223997, member: 29664"] Efter att ha tjuvlyssnat på försäljare på Intersport, Stadium, mfl så tycker jag att forumen här är av stor nytta! MÅnga av försäljarna kan överhuvudtaget inte åka skidor och har ytterst begränsade kunskaper om prylarna de säljer. Det är fler än en gång jag fått bita mig i tungan för att inte fråga varför i helvete de rekommenderar folk att köpa ett par förstora pjäxor och stoppa i ett par extra strumpor, jag har träffat en stackars 12 årig pojke med nya stavar som han blivit rekommenderad i längd 135 cm med hänvisning att om de känns för långa kan han bara kapa dem... ( killen var ca 165 cm lång och nybörjare i parken med drömmar om att bli nya Jon eller Jacob men han sitter inte på mer kunskap om sin utrustning än att kunna kliva i bindningarna) Tänk om freerides forum var mera välkänt och lättåtkomligt för medelsvensson som ska köpa ny utrustning till familjen! Visst, 50% av "råden" kanske inte är ngt att hänga i granen, men var annanstans finns så mkt oberoende kunskap om skidprylar samlat? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Någon som börjar bli trött..?
Tillbaka
Topp