Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Nägon som har koll på boende i Dolomiterna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Michael_92" data-source="post: 536128" data-attributes="member: 89692"><p>Jag var i dolomiti superski under sportlovet i år och bodde i Arabba. Vi åkte runt och provade i princip alla större orter i d.s. från cortina längst österut till val di fiemme åt andra hållet. Arabba och skicenter latemar/alpe cermis (val di fiemme) hade bäst åkning. övriga system var fullproppade med folk, speciellt runt sella ronda där varenda glad nybörjare skulle ploga sig fram. Cortina hade bra åkning, dock icke sammanhängande med 2 separata system, men jag rekommenderar inte cortina eftersom det ligger 50 min från arabba och dessutom e det italienska överklassens tillhåll så snoffsigare ställe får man leta efter. Men arabba var riktigt bra. ligger centralt i d.s. och hade en sjukt snabb kabinbana så det var i princip inga liftköer och riktigt bra backar. från glaciären marmolada får man ett sjukt långt åk och tar du dig dit direkt på morgonen får du 2 åk fria från halvtaskiga gladskidåkare och är ganska ensam. I canazei hörde jag att det tog en timme i kö för att komma med första liften upp från byn på morgonen och hade riktigt dåliga backar och liftar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Michael_92, post: 536128, member: 89692"] Jag var i dolomiti superski under sportlovet i år och bodde i Arabba. Vi åkte runt och provade i princip alla större orter i d.s. från cortina längst österut till val di fiemme åt andra hållet. Arabba och skicenter latemar/alpe cermis (val di fiemme) hade bäst åkning. övriga system var fullproppade med folk, speciellt runt sella ronda där varenda glad nybörjare skulle ploga sig fram. Cortina hade bra åkning, dock icke sammanhängande med 2 separata system, men jag rekommenderar inte cortina eftersom det ligger 50 min från arabba och dessutom e det italienska överklassens tillhåll så snoffsigare ställe får man leta efter. Men arabba var riktigt bra. ligger centralt i d.s. och hade en sjukt snabb kabinbana så det var i princip inga liftköer och riktigt bra backar. från glaciären marmolada får man ett sjukt långt åk och tar du dig dit direkt på morgonen får du 2 åk fria från halvtaskiga gladskidåkare och är ganska ensam. I canazei hörde jag att det tog en timme i kö för att komma med första liften upp från byn på morgonen och hade riktigt dåliga backar och liftar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Nägon som har koll på boende i Dolomiterna?
Tillbaka
Topp