Någon som har nyheter ang utbyggt liftsystem i Stuben ( Flexenbahn m m) ?

Servo2

Ny medlem
Har noterat att omfattande nybyggnationer pågått i min favoritort Stugan am Arlberg och tagit del av div info från hemsidor m m om byggena som kostat närmare 450 miljoner. Jag är dock inte klar över om det är meningen att den gamla översta liften från Stuben uppför nordsidan av Albona ska ersättas med den nya liften från Alpe Rauz. Någon som vet?

Sen vore det ju också kul att få höra ett intryck från den som åkt Flexenbahn. Säsongen öppnar ju inom kort och det lär väl inte dröja särskilt länge förrän vi har någon lycklig som åkt där. Får själv vänta till februari...

Jo det stämmer, den nya Albonabahn kommer gå hela vägen upp från Alpe Rauz. Oklart om den kommer ha en mellanstation däremot.
Finns lite bättre markerat här vad som är nytt och hur allt binds samman:
http://www.flexenbahn.ski/images/panoramakarte/panomap_flexenbahn.jpg

Inte åkt ännu men var nere och cyklade och vandrade i somras och min gissning är att det kommer bli överjävligt bra!

Senast ändrad:
Tack för svar!

Av div kartor att döma verkar det inte finnas någon mellanstation utan den nya Albonabahn verkar gå direkt upp till krönet. Synd för oss som gillar att bo i Stuben i så fall, för då får man ta svängen via Alpe Rauz varje gång efter åkningen ner från Albona nord, om man vill åka upp igen.

Tillbaka
Topp