Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Någon som har testat Dynafit beast?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="herrgard" data-source="post: 1079676" data-attributes="member: 101904"><p>Enda problemet jag haft med min beast16-tå hittils är vid blandat väder med både slask och minusgrader (tänk våråkning). Slask lägger sig under flärpen och fryser sen och gör då att det inte går att trycka ner den med staven för att komma ur. Man får försöka banka bort snö eller be en kompis sparka loss hälen (svårt att sparka ur sig själv med båda skidorna fast på fötterna, och kanske lite dåligt ur säkerhetssynpunkt om man står illa till eller ska gräva ut någon ur en lavin). Tådelen löser såklart fortfarande i sidled, så det är nog inget större problem vid crash. Hästskon man sätter på hälen är lite jobbig eftersom man inte gärna vill trycka i pjäxan i andra bindningar, så jag har ett par vanliga pjäxor tills när jag ska åka raklagg en gång om året, alla andra lagg åks med beast. Kan vara lite meckigt att kliva i ibland, men det kommer ju med alla pin-bindningar.</p><p></p><p>Saker jag inte stört mig det minsta på: vikten och avsaknad av helt platt gåläge utan att använda gummisnoddar (rotera häldelen och spänn upp bromsarna med gummiband).</p><p></p><p>Anledning att köpa: Den känns sjukt bra att åka på. Jag sålde mina pivot efter att ha provåkt. Jämfört med duke är den så sjukt mycket skönare. Duke gör ju den roligaste skida till ett sunkåk utan känsla. Just nu är den ju till och med billig och i guldfärg! Vilket jävla kap.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="herrgard, post: 1079676, member: 101904"] Enda problemet jag haft med min beast16-tå hittils är vid blandat väder med både slask och minusgrader (tänk våråkning). Slask lägger sig under flärpen och fryser sen och gör då att det inte går att trycka ner den med staven för att komma ur. Man får försöka banka bort snö eller be en kompis sparka loss hälen (svårt att sparka ur sig själv med båda skidorna fast på fötterna, och kanske lite dåligt ur säkerhetssynpunkt om man står illa till eller ska gräva ut någon ur en lavin). Tådelen löser såklart fortfarande i sidled, så det är nog inget större problem vid crash. Hästskon man sätter på hälen är lite jobbig eftersom man inte gärna vill trycka i pjäxan i andra bindningar, så jag har ett par vanliga pjäxor tills när jag ska åka raklagg en gång om året, alla andra lagg åks med beast. Kan vara lite meckigt att kliva i ibland, men det kommer ju med alla pin-bindningar. Saker jag inte stört mig det minsta på: vikten och avsaknad av helt platt gåläge utan att använda gummisnoddar (rotera häldelen och spänn upp bromsarna med gummiband). Anledning att köpa: Den känns sjukt bra att åka på. Jag sålde mina pivot efter att ha provåkt. Jämfört med duke är den så sjukt mycket skönare. Duke gör ju den roligaste skida till ett sunkåk utan känsla. Just nu är den ju till och med billig och i guldfärg! Vilket jävla kap. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Någon som har testat Dynafit beast?
Tillbaka
Topp