Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Någon som har testat Dynafit beast?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="herrgard" data-source="post: 1081422" data-attributes="member: 101904"><p>Jag har aldrig lyckats få varken duken eller beast 16 att tjuvlösa, bara marker och tyrolias hyrbindningar (de som brukar användas på testskidor), och då vid betydligt snällare pistköttande än vad jag utsatt beasten för.</p><p></p><p>Jag kör inte speciellt köttigt i offpisten och väger bara 75kg, men det har blivit några panikbromsningar i isig pist när italienska söndagsåkare med sin oregelbundna åkning helt plötsligt viker in framför en. Då har jag legat i alldeles för hög överljudsfart på mina styva renegade med 35M radie, 122mm i midjan och fullrocker och lagt dem på tvären och pressat till stopp så hårt jag kunnat (så det borde bli lite tryck på bindningen) och det har inte tjuvlöst än. Har kommit på mig efteråt att fan jag kör ju tech, borde ta det lugnare, men inga problem hittils.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="herrgard, post: 1081422, member: 101904"] Jag har aldrig lyckats få varken duken eller beast 16 att tjuvlösa, bara marker och tyrolias hyrbindningar (de som brukar användas på testskidor), och då vid betydligt snällare pistköttande än vad jag utsatt beasten för. Jag kör inte speciellt köttigt i offpisten och väger bara 75kg, men det har blivit några panikbromsningar i isig pist när italienska söndagsåkare med sin oregelbundna åkning helt plötsligt viker in framför en. Då har jag legat i alldeles för hög överljudsfart på mina styva renegade med 35M radie, 122mm i midjan och fullrocker och lagt dem på tvären och pressat till stopp så hårt jag kunnat (så det borde bli lite tryck på bindningen) och det har inte tjuvlöst än. Har kommit på mig efteråt att fan jag kör ju tech, borde ta det lugnare, men inga problem hittils. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Någon som har testat Dynafit beast?
Tillbaka
Topp