Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Någon som har testat Dynafit beast?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="herrgard" data-source="post: 1086831" data-attributes="member: 101904"><p>Oklart vad jag hade gått på i nuläget. Känns som de flesta lite biffigare techbindningar funkar men kräver sina småtrix. Om jag ska ta av mig skidorna numera försöker jag stanna på ett hårt ställe så det går att stampa till i marken samtidigt som man trycker till med staven för att komma ur, och jag lämnar alltid tådelen öppnad över natten. Fryser den i öppet läge är det bara att banka från sidan med staven så stängs den. I och med att jag kör med tur-sulor på pjäxorna fastnar det ingen snö under dem och det tar ungefär lika lång tid för mitt dynafiddlande att bli klart som det tar för polarna med duke osv att sparka loss is och snö från under pjäxorna och stampa i. Att få bindningarna tillbaka till åkläge från turläge går alltid snabbare för mig. Inga skenor som kan isa igen, kan vara att man måste använda båda händerna för att dra bak flärpen som låser i gåläge, men det är inget som stör mig.</p><p></p><p>Åkmässigt är beasten så jävla bra. Hade en svag period i vintras när jag var nära att ge upp för alla tech-pjäxor jag testat blev inge bra för mig, och jag började fundera på rambindning och fulltilts igen. Sen hittade jag Lupo och fick den att funka och nu inser jag hur bra beasten är åkmässigt. Kommer aldrig åka rambinding igen. De förstör ju hela skidan. Jag går hellre uppför med en rambindning än åker med den.</p><p></p><p>Själv är jag lite sugen på radical 2.0 som nästa bindning. Lite lättare och med smidigare hälhöjare. Frågan är ju om den är lika bra åkmässigt som beasten. Skulle kunna tänka mig kingpin och vipec också, känns som att de funkar allihopa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="herrgard, post: 1086831, member: 101904"] Oklart vad jag hade gått på i nuläget. Känns som de flesta lite biffigare techbindningar funkar men kräver sina småtrix. Om jag ska ta av mig skidorna numera försöker jag stanna på ett hårt ställe så det går att stampa till i marken samtidigt som man trycker till med staven för att komma ur, och jag lämnar alltid tådelen öppnad över natten. Fryser den i öppet läge är det bara att banka från sidan med staven så stängs den. I och med att jag kör med tur-sulor på pjäxorna fastnar det ingen snö under dem och det tar ungefär lika lång tid för mitt dynafiddlande att bli klart som det tar för polarna med duke osv att sparka loss is och snö från under pjäxorna och stampa i. Att få bindningarna tillbaka till åkläge från turläge går alltid snabbare för mig. Inga skenor som kan isa igen, kan vara att man måste använda båda händerna för att dra bak flärpen som låser i gåläge, men det är inget som stör mig. Åkmässigt är beasten så jävla bra. Hade en svag period i vintras när jag var nära att ge upp för alla tech-pjäxor jag testat blev inge bra för mig, och jag började fundera på rambindning och fulltilts igen. Sen hittade jag Lupo och fick den att funka och nu inser jag hur bra beasten är åkmässigt. Kommer aldrig åka rambinding igen. De förstör ju hela skidan. Jag går hellre uppför med en rambindning än åker med den. Själv är jag lite sugen på radical 2.0 som nästa bindning. Lite lättare och med smidigare hälhöjare. Frågan är ju om den är lika bra åkmässigt som beasten. Skulle kunna tänka mig kingpin och vipec också, känns som att de funkar allihopa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Någon som har testat Dynafit beast?
Tillbaka
Topp