Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Någon som känner till märket Morrow_snowboards?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 75292" data-attributes="member: 28391"><p>Visst är det så att de allra flesta stora märken flyttar produktion till Asien. Ganska trist faktiskt, men det finns rätt så många märken som inte gör det och det är inte några pundare som tillverkar dem i garage, och väldigt få av dem har några knarksymboler på sig.</p><p></p><p>Jag nämner några. Never Summer, Glissade, Unity, Lib-Tech, Burton(förhoppningsvis). Det finns nog fler. Det här gäller endast brädor. </p><p></p><p>När man kommer till annan utrustning är det nästan omöjligt att hitta produkter tillverkade på annan plats än Asien, även hos de märken jag nämnde ovan. SP har en stor bindningsfabrik i Slovakien och Drake/Northwave har en stor fabrik i Italien annars är det made in China eller Korea som gäller. Det påverkar inte kvaliteten på något sätt, möjligen till det bättre, men det är alltid trist med likriktning av en hel industri plus det faktum att cyniska företagsledare utnyttjar billig arbetskraft.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 75292, member: 28391"] Visst är det så att de allra flesta stora märken flyttar produktion till Asien. Ganska trist faktiskt, men det finns rätt så många märken som inte gör det och det är inte några pundare som tillverkar dem i garage, och väldigt få av dem har några knarksymboler på sig. Jag nämner några. Never Summer, Glissade, Unity, Lib-Tech, Burton(förhoppningsvis). Det finns nog fler. Det här gäller endast brädor. När man kommer till annan utrustning är det nästan omöjligt att hitta produkter tillverkade på annan plats än Asien, även hos de märken jag nämnde ovan. SP har en stor bindningsfabrik i Slovakien och Drake/Northwave har en stor fabrik i Italien annars är det made in China eller Korea som gäller. Det påverkar inte kvaliteten på något sätt, möjligen till det bättre, men det är alltid trist med likriktning av en hel industri plus det faktum att cyniska företagsledare utnyttjar billig arbetskraft. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Någon som känner till märket Morrow_snowboards?
Tillbaka
Topp