Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Någon som köpt Carv 2?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Chew" data-source="post: 1311505" data-attributes="member: 184705"><p>Nu har jag provat Carv 2 förra helgen i Trysil och för mig som är en analyserande person var det perfekt. </p><p></p><p>Börjar med det intressantaste direkt. Blev jag en bättre åkare? Svar ja, och då använde jag kanske bara hälften av funktionaliteten. På grund av miss från mig glömde jag aktivera synka mot mobildata i settings i början och då går det inte att se datan från sina åk. Det fixade jag inte förrän sista dagen, så jag tappade ganska mycket på det, men det är mitt fel. Jag hade inte heller någon hörlur som passade under hjälmen med mig (ska fixa, finns bra tips i andra trådar på freeride) och filmade inte heller mina åk något. </p><p></p><p>Så trots att jag klantade mig lite gillade jag verkligen Carv, det är väldigt mycket data men i appen får man fokusområden och tips och det där går att ställa in. Jag ville såklart bara vinkla skidorna så mycket som möjligt, men för att kunna göra det måste man antagligen fokusera på någon annan del (för mig var det turnshape i början). </p><p></p><p>Jag gick från Ski IQ 125 till 130, men det var en ganska social resa så åkte inte lika mycket som jag brukar göra, så tittade inte så mycket i appen under åkdagarna, mer när jag kommit hem nu. Det var kul att titta i community fliken och se Jesper Haylands åkning och data för vet ju hur han åker från freerides tester av skidor. </p><p></p><p>Det känns lite som när launchmonitors kom till golfen. Jag tror potentialen här är enorm för skidlärare att använda detta tillsammans med video.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Chew, post: 1311505, member: 184705"] Nu har jag provat Carv 2 förra helgen i Trysil och för mig som är en analyserande person var det perfekt. Börjar med det intressantaste direkt. Blev jag en bättre åkare? Svar ja, och då använde jag kanske bara hälften av funktionaliteten. På grund av miss från mig glömde jag aktivera synka mot mobildata i settings i början och då går det inte att se datan från sina åk. Det fixade jag inte förrän sista dagen, så jag tappade ganska mycket på det, men det är mitt fel. Jag hade inte heller någon hörlur som passade under hjälmen med mig (ska fixa, finns bra tips i andra trådar på freeride) och filmade inte heller mina åk något. Så trots att jag klantade mig lite gillade jag verkligen Carv, det är väldigt mycket data men i appen får man fokusområden och tips och det där går att ställa in. Jag ville såklart bara vinkla skidorna så mycket som möjligt, men för att kunna göra det måste man antagligen fokusera på någon annan del (för mig var det turnshape i början). Jag gick från Ski IQ 125 till 130, men det var en ganska social resa så åkte inte lika mycket som jag brukar göra, så tittade inte så mycket i appen under åkdagarna, mer när jag kommit hem nu. Det var kul att titta i community fliken och se Jesper Haylands åkning och data för vet ju hur han åker från freerides tester av skidor. Det känns lite som när launchmonitors kom till golfen. Jag tror potentialen här är enorm för skidlärare att använda detta tillsammans med video. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Någon som köpt Carv 2?
Tillbaka
Topp