Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Någon som köpt Carv 2?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Chew" data-source="post: 1317096" data-attributes="member: 184705"><p>Måste säga att det största problemet när jag använde det en vecka i Les Arcs är precis som Jesper skriver i början av artikeln att hitta en slät, lagom lutande, tom backe. Mitt bästa resultat kom när jag transporterade mig i en tom pist första åket en morgon utan attt tänka på hur jag åkte. </p><p></p><p>Det är svårt att göra storslalomsvängar om det inte är helt tomt. Så fort man anpassar sig till någon blir det åkets Ski:IQ lägre eftersom den räknar ihop alla svängar. Kan ju se att vissa svängar har väldigt mycket högre betyg än hela åket. När jag tittade i topplistan såg att jag att de som ligger etta har åk på hela 50-100 fhm. Då ökar sannolikheten för ett bra åk såklart. Brukar inte vara längre än så som det är en bra lutning och hyfsat tomt när man har tur. </p><p></p><p>Så tar gärna tips på skidorter med långa, breda, hysat branta men inte för branta backar som är tomma. En av de bästa carvingbackarna enligt mig i Sverige är nog Kodiak i Björnrike i lågsäsong. Men tar gärna tips på bra orter i alperna också. Jag börjar ge upp på puderåkning nu, kräver för mycket tur med snöfall när det är så varmt hela tiden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Chew, post: 1317096, member: 184705"] Måste säga att det största problemet när jag använde det en vecka i Les Arcs är precis som Jesper skriver i början av artikeln att hitta en slät, lagom lutande, tom backe. Mitt bästa resultat kom när jag transporterade mig i en tom pist första åket en morgon utan attt tänka på hur jag åkte. Det är svårt att göra storslalomsvängar om det inte är helt tomt. Så fort man anpassar sig till någon blir det åkets Ski:IQ lägre eftersom den räknar ihop alla svängar. Kan ju se att vissa svängar har väldigt mycket högre betyg än hela åket. När jag tittade i topplistan såg att jag att de som ligger etta har åk på hela 50-100 fhm. Då ökar sannolikheten för ett bra åk såklart. Brukar inte vara längre än så som det är en bra lutning och hyfsat tomt när man har tur. Så tar gärna tips på skidorter med långa, breda, hysat branta men inte för branta backar som är tomma. En av de bästa carvingbackarna enligt mig i Sverige är nog Kodiak i Björnrike i lågsäsong. Men tar gärna tips på bra orter i alperna också. Jag börjar ge upp på puderåkning nu, kräver för mycket tur med snöfall när det är så varmt hela tiden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Någon som köpt Carv 2?
Tillbaka
Topp