Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Någon som kört Rossignol s7?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hellbergarn" data-source="post: 589374" data-attributes="member: 54206"><p>skulle inte söga grym surfkänsla. EHP vinner när det går lite snabbar och du vill ha lite mer stabilitet, Det är två helt olika skidor. Jag funderar tex på att komplettera minskid-quiver med ett par S7/CRJ och då har jag redan ett par ehp. </p><p></p><p>EHP:n har 40+ i svängradie medan S7 har 18m. Säger en hel del om skidorna. EHP är trygg i riktigt hög fart men flyter inte riktigt lika bra i låg fart. S7 har drygt en cm extra i nosen och rocker så den flyter lite lättare och har även kvickare svängradie vilket gör den mer livlig. Själv körde jag EHP:n kanske 70% av alla dagar förra året.</p><p></p><p>Jag refererar till mina ehp 193cm av 2009/2010 års modell, samma som 2008/2009.</p><p></p><p>EDIT: ehp:n har inte rocker utan bara early rise (extra lång nose) men har istället inget spann vilket gör att den vinner flyt där istället men ger ngt sämre egenskaper på hård snö.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hellbergarn, post: 589374, member: 54206"] skulle inte söga grym surfkänsla. EHP vinner när det går lite snabbar och du vill ha lite mer stabilitet, Det är två helt olika skidor. Jag funderar tex på att komplettera minskid-quiver med ett par S7/CRJ och då har jag redan ett par ehp. EHP:n har 40+ i svängradie medan S7 har 18m. Säger en hel del om skidorna. EHP är trygg i riktigt hög fart men flyter inte riktigt lika bra i låg fart. S7 har drygt en cm extra i nosen och rocker så den flyter lite lättare och har även kvickare svängradie vilket gör den mer livlig. Själv körde jag EHP:n kanske 70% av alla dagar förra året. Jag refererar till mina ehp 193cm av 2009/2010 års modell, samma som 2008/2009. EDIT: ehp:n har inte rocker utan bara early rise (extra lång nose) men har istället inget spann vilket gör att den vinner flyt där istället men ger ngt sämre egenskaper på hård snö. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Någon som kört Rossignol s7?
Tillbaka
Topp